terje;n210390 said:
Blir det nåt av den där rikstäckande rollspelsföreningen inom Sverok som det spekulerades om i en annan tråd? Det lät ju som en rätt bra idé.
Låt oss säga så här - tråden "Starta nytt rollspelsförbund?" startades 5 september, utbruten ur en tidigare tråd, genererade 145 inlägg under sju dagar. Har inte varit aktiv sedan dess och kan väl knappast sägas ha mynnat ut i en stor enighet...
Jag höll mig borta från tråden, då jag inte ville låta för neggig. (Vilket jag definitivt hade gjort.) Men jag har drivit föreningar - många små, några riktigt stora - sen jag var i den åldern att jag skrev saker på vinst och förlust och skickade in till Äventyrsspel. ;-)
Det kräver en helsikes massa jobb. Det är oftast djävligt otacksamt. På varje person som ger dig beröm, går det minst 20 som säger du att du är en inkompetent idiot. Oftast bara för att du inte har tid att svara dem, precis när de mejlar (eller ringer!) och kan ge dem det svar de vill ha. :-(
Det går ju så klart att göra - men för den som inte är medveten om vad det innebär, är det lätt att snabbt tappa sugen.
Däremot - för att inte fastna i det neggiga nu, när jag egentligen tänkte säga något annat... - om SVEROK går igenom en sådan här process, så kan det mycket väl finnas en öppnning för att alla de propåer mm som avvisades förut kan få lite mer uppmärksamhet. (Iaf när processen börjar bli färdig...)
Min erfarenhet är att ovanligt många antagligen kommer att avgå från styrelser etc - endera därför att de tillhör den sektion som nu lämnar och vill fortsätta sitt engagemang där, eller pga att de tappar sugen av det som skett. (Oavsett hur överens alla kanske är, eller inte är, så finns det liksom tusen saker som måste fixas...)
Om inte annat kan vi göra ett försök att nominera och lobba in "en av våra" i Sveroks styrelse?