Jag förstår och håller faktiskt med. Ville bara inflika att Chronopia var ball som faan. Att det ympades fast både på Drakar och Demoner som varumärke och (iom. Altors baksida) även Ereb Altor-settingen vet jag inte om jag tycker var nödvändigt.Måns;n271858 said:...men det som var det stora problemet var att det tydligt stod "Drakar och Demoner" på det.
... men där och då ansågs Ereb Altor vara en ganska stor del av det som var Drakar och Demoner.
Eller tja, för att sälja så förstår jag att man utnyttjade Drakar och Demoner som varumärke iofs. Men att samköra det med Ereb Altor var absolut inte nödvändigt. Chronopia stod utmärkt på egna ben som setting och behövde inte någon Ereb-krycka. Undertecknad tycker Chronopia-settingen på många sätt var överlägsen Ereb.
Det hade varit lite intressant om (dåvarande) Target Games hade kunnat driva Drakar och Demoner till att bli ett paraply-system över flera olika settings precis som Dungeons and Dragons är och som du skriver. Nåväl, tidsresor är inte uppfunnet så vi får aldrig veta hur det hade kunnat gå
Noterat! Oavsett hade jag gärna sett en re-boot med bättre system än det som finns. Men sånt kan man alltid fixa själv.Måns;n271858 said:Chronopia är f.ö ett registrerat varumärke så det är licens som gäller.
Cog.