Nekromanti Nyhetssvepet: några smärre saker

CapnZapp

Myrmidon
Som alltid lika nyttigt att se vad man missat i nyhetsfloran. Tack för denna användbara artikelserie! :gremsmile:

Kul också med kängan till Marc Millers "patenterade revisorstil"! (Traveller är händerna nere det spel med suraste torraste och mest oinspirerande så kallade äventyr jag kan minnas alla kategorier... vilket vi verkar tycka är lika synd)

Några små obetydligheter dock:
- Shades of Empire är ingen "kampanj", inte ens ett äventyr. Boken är en samling inbördes orelaterade organisationer av olika slag. De kan förstås ge uppslag till äventyr men är väl främst avsedda ge lite lokalfärg (och lyckas riktigt bra i mitt tycke).

Tyckte mig minnas en andra petitess, men hittar inte den nu.

Bra jobbat i alla fall. Här några ideer inför nästa nummer:
* Green Ronin har skickat Song of Ice and Fire till tryckeriet. Gissar dock mars månad är för sent för en recension redan i nästa nummer?
* Inga nyheter kring Eve rollspelet från White Wolf månne? (alltså papper å penna rollspelet som baseras på WoD-reglerna)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har inte läst tidningen själv än, men blev just kontaktad av en kamrat som fått intrycket av att jag givit ut Oskrivna Blad och att jag startat ett svenskt rollspelsföretag (!) ...

Det stämmer isf absolut inte... Genesis är skaparen av Oskrivna Blad, och Urverk Speldesign är en rollspelsstudio, mig veterligen inte ett företag.

Genesis

Ni dés ni maître
Hehe, så lustigt.

"Rollspelsstudio". Det låter snofsigt, ju! Det skall jag se till att jag använder någon gång. Nä, Urverk speldesign är inte ett företag.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Jag önskar att jag hade en rollspelsstudio. Eller vänta, det kanske är i en sån jag sitter nu? Det finns och skrivs rollspel här inne.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
"Rollspelsstudio". Det låter snofsigt, ju! Det skall jag se till att jag använder någon gång.
Enligt nyhetsspalten är Kaleidoskop ett kollektiv. Det är nog tyvärr inte riktigt lika snoffsigt som en studio. :gremwink:

/tobias

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Gurgeh said:
Enligt nyhetsspalten är Kaleidoskop ett kollektiv. Det är nog tyvärr inte riktigt lika snoffsigt som en studio. :gremwink:
Hippie! :gremelak:

NilsK

Ligist
Som alltid lika nyttigt att se vad man missat i nyhetsfloran. Tack för denna användbara artikelserie! smile
Tack! Alltid kul att höra att det uppskattas.

Kul också med kängan till Marc Millers "patenterade revisorstil"! (Traveller är händerna nere det spel med suraste torraste och mest oinspirerande så kallade äventyr jag kan minnas alla kategorier... vilket vi verkar tycka är lika synd)
Ja, tar ju varje chans jag kan att sparka lite på Mongoose. Men det är kärlekssparkar om du förstår. Traveller är ett av mina favoritspel men samtidigt enormt frustrerande i sitt extremt konservativa utförande.

- Shades of Empire är ingen "kampanj", inte ens ett äventyr. Boken är en samling inbördes orelaterade organisationer av olika slag. De kan förstås ge uppslag till äventyr men är väl främst avsedda ge lite lokalfärg (och lyckas riktigt bra i mitt tycke).
Oj, vet inte hur det slank igenom. Du har naturligtvis helt rätt, jag måste slumrat till över tangentbordet.

Bra jobbat i alla fall. Här några ideer inför nästa nummer:
* Green Ronin har skickat Song of Ice and Fire till tryckeriet. Gissar dock mars månad är för sent för en recension redan i nästa nummer?
* Inga nyheter kring Eve rollspelet från White Wolf månne? (alltså papper å penna rollspelet som baseras på WoD-reglerna)
Nu vet jag inte exakt när nästa nummer går i tryck men med lite tur borde det väl gå. Det är dock Anders & Tove som har koll på recensionsexemplaren.

Angående EVE-rollspelet har jag noll koll måste jag erkänna, tror det ligger en bra bit i framtiden annars skulle mina initierade källor underrättat mig (läs Google).

NilsK

Ligist
Nää. Så står det ju inte. Dock är det kanske lite luddigt eftersom jag inte förklarar vem som skrivit vad. (Lite för tidigt att ta upp EB tänkte jag).

Jag skrev inget om att det var ett företag och bara att bakom namnet återfinns Genesis och Krank, vilket ni faktiskt skriver på hemsidan.

Dock ser jag nu att jag skrev "Urverksspel" vilket kanske inte är helt korrekt...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Lord Hubba said:
Nää. Så står det ju inte. Dock är det kanske lite luddigt eftersom jag inte förklarar vem som skrivit vad. (Lite för tidigt att ta upp EB tänkte jag).

Jag skrev inget om att det var ett företag och bara att bakom namnet återfinns Genesis och Krank, vilket ni faktiskt skriver på hemsidan.

Dock ser jag nu att jag skrev "Urverksspel" vilket kanske inte är helt korrekt...
Tja, "Urverksspel" kan vi nog förlåta =)

Då är det bara min kamrat som läste slarvigt. Får ursäkta.