Nekromanti Nytt äventyr

Snerrick

Veteran
På stank.nu hittar du nu ett nytt äventyr vid namn "Ridån faller" skrivet av Bastardo. Det äventyret som f ö vann sommarens stora scenariotävling. :-D

Ladda ned på Stank.nu

(skrev ett inlägg tidigare idag om exakt samma sak men det verkade aldrig ha publicerats, i a f inte vad jag kan se :gremconfused:)

Torbjörn

Swordsman
Re: aldrig fel med ett extra äventyr! :D [NT]

Detta är perfekt! Jag har aldrig spelat Neotech men att läsa äventyr ger ändå en viss inblick i hur spelet är. Dessutom är det kul att läsa äventyr, som att läsa en novell ungefär.

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta - men jag är glad iaf :gremlaugh:

Torbjörn

Bastardo

Swordsman

Jag vet inte om jag är en förrädare mot mig själv nu men jag anser nog faktiskt att de bästa äventyren är de som bygger på purfärsk improvisering (talar iofs bara för mig själv och för mina egna äventyr) :gremgrin: Däremot håller jag med om att det är väldigt intressant att läsa andras dokumenterade äventyr (särskilt officiella sådana) för att få egen inspiration till vad man kan hitta på som SL. Därmed inte heller fel att ha denna typ av inspirationsverk tillhanda vid spelmötet!

ripperdoc

Myrmidon

Man kanske kan lägga ribban mittemellan - de bästa äventyren är de som baseras på en god idé (ett äventyrsuppslag) och sedan improviseras hejvilt! :gremsmile:

/RipperDoc - som klurar på ett äventyr om Hong Kong och ett om Arizona