Nekromanti Nytt (för mig) hos Wizards (länk)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Söt [NT]

Men det fanns ju inga sätt att komma åt spelarnas hemliga porrsamling, bara en massa tråkiga D&D-böcker. :gremsmile:

Eksem

Champion
IKEA-nördar?

Lägenheten såg väldigt fel ut, fast på ett ganska coolt sätt.

Väldigt amerikanskt det där förresten, det är precis så jag inbillar mig att alla som inte bor I NY eller LA beter sig.

Den där 30 Years of Adventure-boken verkade mysig, vart kan man köpa den?

EchonCique

Hero
Sött med nördar

Även om deras spelstil kanske inte riiiiiiiiktigt är den jag brukar ha igång när jag spelar rollspel.. :gremtongue:

Läskigt hur förenklat och plastifierat de gjort det hela, tänker mest på minis och basic set.

Eksem

Champion
Re: Sött med nördar

Det bästa är att det är ungefär sådär vi spelar i min spelgrupp. Tar man bara bort alla "duude!" och high fives och annat amerikanskt är det nästan på pricken. Det är kass humor, plastfigurer överallt, och förra gången använde jag t.ex. de färdiga dungeon-kartorna från Basic Set till den dungeon de befann sig i. Inte undra på att mitt skräckförsök havererade :gremwink: (En gigantisk bone golem är uppenbarligen inte fullt lika läskig när den gestaltas av en plastfigur på några centimeter).

Överenskommelsen är typ att om jag får leva ut mina drömmar om komplicerade intriger och tunga storylines hälften av speltiden så hittar jag på roliga dungeons åt dem resten av tiden.

thark

Hero

(En gigantisk bone golem är uppenbarligen inte fullt lika läskig när den gestaltas av en plastfigur på några centimeter).
Tvärtom tycker jag det funkar riktigt bra; man får verkligen en känsla för hur läskigt enorm draken/jätten/whatever är när man ställer ut en huge-figur bredvid de små pyttiga rollpersonerna.

Men det förutsätter förstås att man har lämpliga figurer, vilket inte alltid är fallet.

Nackdelen är att det åskådliggör väldigt tydligt när äventyrsskaparna ibland inte har tänkt på hur stora monsterna är jämfört med rummen de vistas i. :)

Eksem

Champion

Tja, jag hade en väldigt stor figur från Mage Knight, men jag vet inte, det blir mer charmigt än läskigt faktiskt.

EchonCique

Hero

Tja, jag hade en väldigt stor figur från Mage Knight, men jag vet inte, det blir mer charmigt än läskigt faktiskt.
Hahaha inte speciellt konstigt :gremtongue:. Du får nog jobba lite mer på det där skräckmomentet i ditt SL'andet helt enkelt. :gremsmile:.

thark

Hero

Okej, man uppnår ju ingen djup psykologisk skräck med plastfigurer, men mer än "åherregudjösses, den där grejen kommer att göra slarvsylta av oss" behövs väl knappast i D&D-syften? :)

(Nästa innegrej: Call of Cthulhu-minis. Kan föreställa mig designkontoret: "Okej grabbar, nästa monster i listan är... ehm... ett femdimensionellt rymdmolnt som vrider tittarens perspektivuppfattning och ... äsch, vi tar väl nästa istället. Fåse... den här existerar samtidigt i alla punkter i tiden och är onämnbart formlös och... Nähä, nästa.... Ah, den här verkar relativt normal *läsa* den gör VADÅ med VADÅ? Nästa!")

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

"en mer än "åherregudjösses, den där grejen kommer att göra slarvsylta av oss" behövs väl knappast i D&D-syften?"

Jo, definitivt.

Kolla den här tråden.

- Vulf

Ymir

Liten kantbaron
Re: CoC-minis

(Nästa innegrej: Call of Cthulhu-minis. Kan föreställa mig designkontoret: "Okej grabbar, nästa monster i listan är... ehm... ett femdimensionellt rymdmolnt som vrider tittarens perspektivuppfattning och ... äsch, vi tar väl nästa istället. Fåse... den här existerar samtidigt i alla punkter i tiden och är onämnbart formlös och... Nähä, nästa.... Ah, den här verkar relativt normal *läsa* den gör VADÅ med VADÅ? Nästa!")
Det hade ju äääägt... :gremsmirk:

Funkar Nyarlathotep i min avatar, funkar han som plastfigur. Eller...nåja. Lite iallafall.

- Ymir, tycker

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
CoC-minis finns ju redan

I alla fall i tenn, jag har en Nyralaralarelth´topep och en massa investigators.

Riktigt coola tycker jag! :gremlaugh:

/M

Arfert

Facit
Re: CoC-minis finns ju redan

samma här, köpte upp mig på massor redan för 15 år sen!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: CoC-minis finns ju redan

Men är de femdimensionella? Va? Va!? ;-)
Det är klart de är femdimensionella, men dina begränsade sinnesorgan kan bara uppfatta tre dimensioner! :gremwink:

/tobias

Dewil

Skrivbordsgeneral
Fler dimensioner (OT)

Du har väl läst Terry Pratchetts Pyramids (Pyramidfeber)? Där byter dimensionerna utsträckning med varandra... :gremgrin:

Dewil

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det en slump att de ser ut som snorkråkor?[NT]

Jag har snutit mig tillräckligt ofta för att känna igen dem när jag ser dem, sådetså. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Sicken lustig liten film... :gremlaugh:
Så kan det ju se ut när man lirar ja.