Re: Politik (here we go again
Tjoho. Som sagt. ion har redan postat det här men för att förtydliga mitt ställningtagande och att jag står för det själv så slänger vi upp det igen! Tekniken är fantastisk.
Hemmingsson: Okej. Vi är tydligen inte alls på samma våglängd. Jag kan erkänna att just den meningen är slarvig. Det skulle väl närmast stå "krossa USA's Maktapparat". Då du som du redan påpekat i grunden inte är en politisk tidning så
verkade det onödigt att veckla in sig i ett resonemang om att USA's bomber faller över fattiga bönder i utsatta regioner.
Osv osv osv. Jag anser alltså att USA som stormakt är överspelad då det inte finn någon att konkurera med. CCCP gick ju som bekant i graven men EU gör ju faktist ett tappert försök att fylla Sovjets plats.
Angående om vad som platsar i Xetrov och inte så är väl ändåd et helt upp till redaktionen? Då kan jag ju bara med varm
hand hämnvisa till tryckfrihetsförordningen och dess gällande restriktioner (hets mot folkgrupp och dyl). Kan inte se att vi har brutit mot gällande lag någonstans.
Jag är en ganska poltiskt intresserad människa, vilket Svenne också verkar vara. Det är bra. Jag har svårt att se vad som är grundfelet med att trycka den recensionen. Speciellt som det närmast var frågan om utfyllnads material. Fast det är ju klart.Då kanske vi lyckades med det som står på omslaget. Att röra om litet.
Svenne anser att Anti-Amerikanismen är stark nog i Europa. För vem? Inte tillräckligt säger jag. Kan väl bara peka på att USA succesivt har bombat länder till lydnad sen 1946. Ett år åfter andra världskriget. Ganska sjuka maktmedel med andra
ord. Om du anser att en determenistisk humanistisk människosyn är "mainstream vänster tjafs" så ärjag full av det. Kul ord. Ska jag börja använda.
Kan ta det en gång till:
1: Vi recenserar vad vi vill. Musik kan vara en nog så viktig del av en spelupplevlese för ignoreras av en tidning som håller våran klass.
2: Anser knappast att det är patetiskt att inte vilja se ett pågående massmor iscensatt av människor som står lång över dom som i realiteten får bomben i huvudet. Fattiga och bönder. Jag argumenterar inte för mord på 285 miljoner människor. Det var nästa plumpt av dig att skriva så svenne
Jaja, jag bara svammlar och till råga på allt är jag bakis och sysslar med "mainstream vänster tjafs". Det ni!
mvh:
Micke Hemmingsson