Nekromanti Nytt omslag

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,626
Location
Maastricht
Jag tycker också loggan är ruggigt snygg. Jag tror att omslaget skulle tjäna på att domineras mer av loggon samt en del dyl mönster och layouta det hela i en look som ger det ett "jorges" aktigt utseende, dvs att boken ger uppsynen av att vara gammal
och ingame på ett sätt som jag själv skulle finna väldigt tilltalande.

Med det sagt tycker jag självfallet inte att du ska rippa Jorges rakt av, utan kanske låta dig inspireras av den.
Jag tycker loggan berättar oerhört mkt om spelet och med någon underrubrik så kan du nog berätta mkt för att fånga konsumentens uppmärksamhet.

En bok som tex Jorges står ut i butikens hylla och det tror jag att du rätt enkelt skulle kunna åstakomma med en dyl layout.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,626
Location
Maastricht
Re: Flera nya saker

Jag tycker du personligen att du ska gå ifrån A5 formatet och övergå till A4. Boken smiter liksom lätt undan i sin nuvarande storlek.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Flera nya saker

gillar att den är kompakt.. och A-formaten är för fula... propotionerna alltså..
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Re: Formatet

Om det är något du inte ska ändra med Saga så är det formatet. Du har den bästa storleken (och antagligen bindningen också) på boken på hela den svenska rollspelsmarknaden.
Gurgeh, du kan tänka dig hur Tomas skiner upp när han läser såna här inlägg, hahah :gremlaugh:
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,096
Location
Helsingborg
Fullt medhåll [NT]

/Han som gillar att visa upp sin Sagabok, bara för formatets skull
 
Top