Jag har lite vilda idéer om ett rollspel (får väl posta dom här när jag har nåt att komma med), det ska förhoppningsvis vara helt unikt beträffande värden och dess invånare men de svåraste sakerna är just nu följande (2 trådar i en)
1. Vad för tecknisk nivå ska finnas, ska det finnas allt ifrån träklubbor till plasma kanoner+magi, magi och klubbor, flygmaskiner+magi, nanoteknologi utan magi eller vad vet jag...
Vilken nivå anser ni vara optimal (jag vill ha "mystik" och det kommer finnas tillgång till barriärer som kan motivera tekniska skillnader)?
2. Angående det ack så besvärliga stridssytemet. Vad går först: Att rp kan fatta taktiska beslut som t.ex hur de ska anfalla, när de ska dra sig undan osv eller är det bara slump och siffror som seplar roll? Ska man ha ett väldigt väldetaljerat stridssytem eller ska det vara mer allmänt (neutralt formulerat )?
Snälla ni brainstorma lite och säg vad ni tycker, jag är nämligen öppen för förslag och regel-lösningar .
1. Vad för tecknisk nivå ska finnas, ska det finnas allt ifrån träklubbor till plasma kanoner+magi, magi och klubbor, flygmaskiner+magi, nanoteknologi utan magi eller vad vet jag...
Vilken nivå anser ni vara optimal (jag vill ha "mystik" och det kommer finnas tillgång till barriärer som kan motivera tekniska skillnader)?
2. Angående det ack så besvärliga stridssytemet. Vad går först: Att rp kan fatta taktiska beslut som t.ex hur de ska anfalla, när de ska dra sig undan osv eller är det bara slump och siffror som seplar roll? Ska man ha ett väldigt väldetaljerat stridssytem eller ska det vara mer allmänt (neutralt formulerat )?
Snälla ni brainstorma lite och säg vad ni tycker, jag är nämligen öppen för förslag och regel-lösningar .