Nekromanti Nytt Sagan om Ringen-rollspel på gång!

Christoffer

It's all pig.
Arfert said:
Poppe said:
Varför HARP när Rolemaster Express finns? :gremsmile:
Och hur skiljer det från Harp?
Framförallt är det mindre och kändes mer direkt presenterat. Jag fastnade aldrig för HARP. Minns inte exakt varför, det var några år sen. Men jag tror framförallt det är för att RmE är nedskalad version av Rm Classic, vilket i sin tur är en uppstyrd och tillfixad version av Rolemaster 2nd edition. Det kändes mer bekant och mer Rolemaster/MERP helt enkelt.

Vad som exakt skiljer dem åt minns jag inte, men har för mig att magisystemet i HARP är annorlunda och något med initiativ och sådant har jag också för mig. Men tror mest det var att jag tittade genom RmE först. :gremsmile:

ahhh nice hitta rätt äntligen ska köra lotr rpg här snart provat det lite smått förut verkar kul. Har min tanker åt dvärgar några bra idéer\förslag för en nybörjare i denna värld.

Funderar starkt dvärg och det lutar åt hållet att jag gör en hantverkare. Det finns 7 hus va om jag inte minns fel. Om jag vill vara smed finns det något hus som har en god tradition och gott rycket fina anor att vara bra smeder????

Nått speciellt jag ska tänka på med min karaktär som tanke sätt attityd. Iför sig dom är väl rätt buffliga och så men det finna alltid mer under ytan. Några tips på bra personlighet drag känner mig lite smått halv vilse