Inte så mycket om regler eller övrigt upplägg men tja... man måste ju kolla in betan i alla fall:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3496
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=3496
Åh nej! Jag som tycker att Warhammer 3 är så jävla pissdåligt! Bådar inte gott!! Men kanske att de gör det mer som The One ring. Inte att man sitter med kort, plastpluppar och neontärningar i olika färger. Då får det vara!!!CapnZapp said:Noterar att spelet ska använda egna tärningar (på den kortfattade beskrivningen verkar det vara samma idé som i FFGs WFRP).
Tror inte du får vad du vill...Blasphemy said:Inte att man sitter med ... neontärningar i olika färger.
Jag kan ju såklart inte ta ifrån dig din upplevelse, men tillåt mig att uttrycka visst tvivel.Blasphemy said:Det är inte sant!
Helvete! Jag som trodde det skulle vara något spelbart.
Jag reviderar min åsikt lite. Om det är bara tärningarna ja då är det nog helt okej. Även om slumpen i antalet Kaosstjärnor som dyker upp i WHFRP 3.0 är sinnessjuk. Men gissade genast att de kommer göra sitt kort och pluppsystem vilket för mig är döden.Så, om det "bara" är tärningarna som blir som i Warhammer så är allt gött för mig. Men låt mig slippa alla små kort. Jag vill ha 1 rollformulär med info, det räcker.
Nyfikenhet: Om du spelar Noir antar jag att du använder initiativbrädet. Vad skiljer initiativbrädet från andra fysiska hjälpmedel ("kort och pluppar")?Blasphemy said:sitt kort och pluppsystem vilket för mig är döden.
Jag har spelat WHFRP 3.0 med alla kort och pluppar 5-6 gånger och jag ser inte charmen. Jag tycker att det helt tar fokus från upplevelsen och man istället sitter och spelar ett taktikspel som tar upp ett helt bord med kort, pluppar och liknande. Visst har det mekaniker som är svåra att ha utan kort såsom cool-down markers och liknande och att vissa förmågor blir möjliga när ett visst antal kort är utlagda i en viss ordning och yada yada yada...Åsikten att kort, pluppar etc. gjorde FFGs Warhammer ospelbart upprepas rätt ofta, men jag har inte sett någon längre utläggning om varför det inte fungerar från någon som spelat mycket.
Jadå... Initiativbrädet används flitigt. Har flera gånger försökt arbeta bort det i diverse hack men utan att lyckats. Det funkar bra i min mening.Nyfikenhet: Om du spelar Noir antar jag att du använder initiativbrädet. Vad skiljer initiativbrädet från andra fysiska hjälpmedel ("kort och pluppar")?
Jag spelade det fem gånger på kanske två månader och det lät fortfarande såhär i slutet:Möller said:Åsikten att kort, pluppar etc. gjorde FFGs Warhammer ospelbart upprepas rätt ofta, men jag har inte sett någon längre utläggning om varför det inte fungerar från någon som spelat mycket.
Om vi talar om WFRPs kort och pluppar är skillnaden att dessa där inte kan klassificeras som enkom "fysiska hjälpmedel" - de är spelbrickor.krank said:Vad skiljer initiativbrädet från andra fysiska hjälpmedel ("kort och pluppar")?
CapnZapp said:Men när spelbrickorna blir många, invecklade och beroende av varandra så flyttas fokus från din fantasi och inre värld till... spelbordet.