Mundanakrig Spoiler
Hmm, jag håller med om att det är en mycket rolig tråd att spinna vidare på. Dock så se upp innan du gör något. Något som neogames har lyckats med mycket bra enligt mig är det att så fort ett land kommer i krig så kommer så småningom hela Mundana komma att bli inblandat.
Det var ett tag sedan jag spelade Eon nu... Men jag har för mig att det är ett flertal instriger endast i Soldarn... Den där plundrande Cirefaliern Vrimcikel eller vad han heter håller på i Caserion och Asharien. Jargien vill skicka ett korståg i Soldarn. Caserion vill sticka norrut emot raunerna, Thalamur vill anfalla Consaber (eller rättare sagt vill l´mas starta krig, högsta magikratens konkubin). Om det blir krig här så lär ju thalamur, pereine, colonan, consaber, alarinn, raunerna och kanske ebhron bli inblandade. Och om thalamur försvagas så anfaller caserion dem i ryggen.
Om Jargien blir försvagat på något sätt (anfaller soldarn, inbördeskrig eller liknande), så lär ju inte drunok vara sena att anfalla jargien, vilket säkert också muhad lär göra. Och om jargien blir anfallet så tror jag att de jargiska kolonierna i väster, karakul, lopnor och colostro lär nog ryka... diverse infödingar, Forion och momolan vill nog ta bort jargierna ifrån deras kontinent. Hmm... och Henok (jargiens koloni i norr) lär också ligga pyrt till om jargien blir anfallet, antingen av kamorianerna eller cirefalierna i Gordion.
Så, jag tror att det blir ett maffigt världskrig, som bör planerar i DETALJ innan man startar det. Alver dvärgar och tiraker lär också dras in i kriget... eller rättare sagt, de KOMMER att dras in i kriget...
Och såklart, spindlarna i nätet som jag tror kommer att dra igång det hela är xinus inkarnater. Tänk på att dessa mer eller mindre styr Thalamur, Damarien, Dräparna (med sina heaves som förökar sig....
, en ganska så mäktig fraktion senare tror jag)...
Oj, har jag glömt alla religiösa fraktioner också, främst Thanata, Dibuk och andra onda gudar och gudinnor lär ställa till det.
Tja, ALLA kommer att bli inblandade... och då om SL vill lägga in lite mer av det "typiska" mörkret, såsom demonyngel och vandöda horder... så lär det blir krig som sagt