Finns det inte generella problem med att projicera en tvådimensionell bild (kulriktning) för något som egentligen behöver vara tredimensionellt?
Z-vinkeln kommer väl inte att korrekt kunna projiceras eftersom mediat endast är tvådimensionellt.
Det är lite som att titta på fotboll på teve. Ibland är det helt omöjligt att avgöra hur bollen kommer att gå och var den kommer att landa eftersom den till största delen rör sig längs z-axeln, men teven bara har x och y axlar.
Om så är fallet så skulle jag hellre ha en målidentifikationsdator där jag fick välja valfritt mål som rör sig framför mina glasögon. Datorn känner igen konturerna och kan tända upp figuren med röd färg då den är synlig, men mitt vapens mynning inte pekar på den (figuren). Då vapnet är riktat mot figuren ändras färgen till grön.
Kombinera det med
tidigare ideer om selektiv automateld baserat på IFF signal så....
Frågan är hur kraftfull comp man behöver ha för att i realtid kunna illustrera det tredimensionella rummet, känna igen målet och lagra det i compen och beräkna mynningens rikting i samma rum.
Troligen ryms inte lösningen i något som skulle kunna kallas portabelt (om man inte är duktigt cyberförstärkt)...