Jag måste nog ha fler och tyngre anledningar! Mina spelare är av typen "men kan vi inte berätta, få PR och bekämpa dem med amerikanska högerkristna oljemiljoner i ryggen?"
God45 said:
Jag tror att man inte berättar för att 75% av befolkningen skulle go bug fuck insane nu, 10% skulle bli Cultists och de resterande 15% skulle bli sinnessjuka långsamt.
Det är därför Delta Green ser till att "Neutralisera alla vektorer" och "Tysta alla norrmän". Folk kan inte få veta, det är bättre att vi skjuter ett par oskyldiga stackare i huvudet än att alla får reda på sanningen om världen.
Mjae...i Fallen Reich är väl vansinnet inte
riktigt så illa. Det är inte CoC, där Delta Green har en helt annan uppbyggnad. I DG kan de ju inte berätta något eftersom de inte är en officiell myndighet, utan en konspiration inom myndigheterna. I like that a lot.
Arfert said:
Kanske vill de allierade ha den makten själva?
Det här gillar jag, kanske kan man man inte berätta, man har redan vetat om det för länge utan att säga något, frågor kommer att ställas, och kanske finns det ett rum någonstans under London där en frivilliga blir besatta.
Möller said:
Det är inte Brittiskt att tala om saker för befolkningen, såklart.
Hah, är det inte?
Totte said:
Klart det är hemligt!. Tänk om den vanlige britten skulle förstå vad Nazisterna var, då skulle ju ingen ta värvning, och teet skulle surna och kakorna bli torra.
Skulle inte folk ta värvning i större mängd? Vi måste bekämpa Satan!!!