Nekromanti Ob slag

Kwarzim

Veteran
Re: Tomte [OT]

i trolltyg i tomteskogen är ju tomtar 7gånger så stark som en normal mäniska! :gremcool:

Sir Foilan

Hero
Det ÄR osannolikt...

"...att en Tomte (Monster & Varelser, sid 45) kan kasta en Liten sten på foten och döda dig. Jag kan direkt säga att det är inte en chans i Hedekas att du dör av en liten sten på foten..."

Just därför lär det inte hända särskilt ofta, jefligt sällan alltså. Lär inte hända alls faktiskt, även fast den där pyttelilla mikroskopiska chansen dock finns...

DAKRilla

Hero
Re: Det ÄR osannolikt...

"Lär inte hända alls faktiskt, även fast den där pyttelilla mikroskopiska chansen dock finns..."

Det lär inte hända, nej, men det kan för det hända. Du kan ju jämföra det med händelser i vardagslivet, något som vid en tidpunkt rent matematiskt sett bara är 1 på kanske E30 att den ska inträffa. Jag kan inte riktigt komma på ett bra exempel som dessutom stämmer, men de finns och det inträffar sådana för jämnan just för att mängderna med sådana sannolikheter är näst intill oänliga. Det bevisar i alla fall att de kan inträffa, trots deras minimala sannolikheter. Men om sedan sannolikheterna i Eon är rättvisa (d.v.s. inte för stora eller för små) i t.ex. detta exempel med kaninen, det är en annan fråga.

DAKRilla

Hero
Re: Det ÄR osannolikt...

"Några problem?"

Nej. Det är precis det du skriver som jag menar. Vissa verkar dock inte förstå det, utan tycker att osannolika saker omöjligen kan inträffa.

Cohen

Swordsman
Jag kommer ihåg den gången mäster Kwarzim själv dök upp på en båt í full storm iförd helrustning i plåt och utrustad med en hornbåge.
Med en enda pil träffade han en pirat som av blotta anslagskraften fick benpipan splittrad och kastades av skeppen ner i havet!
Sedan skjöt han en pil till som träffade en annan pirat i handen så att han dog!!!

Såna tokar ska inte ha tillgång till Ob-tärningar

Kwarzim

Veteran
Såna tokar ska inte ha tillgång till Ob-tärningar

Ska du säja du har lika mycke flax med dina tärningar ju :gremmad: !!

Kwarzim

Veteran
Kraggsvärd!

Du har aldrig använt kraggsvärd!!!

Bara för att jag använder bra utrustning

Säkert du använder ju sämmre utrustning!!!

Cohen

Swordsman
Nej, det är möjligt, men jag har alltid favoriserat alla vapen som kan massakrera en motståndare med en träff.
Som tungt armborst, och långyxa till exempel. Helst båda på en gång.

Cohen

Swordsman
Har man kraggsvärd har man ingen bra utrustning...

Jo, om man kan hantera det.

Krille

Super Moderator
"Jo, om man kan hantera det."

Nej. Ett kraggsvärd är ett utbankat spett med en massa smaklösa mässingsdekorationer på. Även jämfört med andra vapen i samma användningsområde och typ så är det uruselt.

Cohen

Swordsman
Men även utbankade spett kan orsaka avsevärd skada.
Det beror på vilken teknik man använder i strid.
Ibland kan en viss förbättring i och för sig behövas.

Krille

Super Moderator
"Men även utbankade spett kan orsaka avsevärd skada. Det beror på vilken teknik man använder i strid."

Vad du säger är att sidokrockskyddet på Citroën CV-4 inte är uselt om man kan köra bil. Blöja! Det är uselt, men om man inte krockar så slipper man lida av det. Samma sak med kraggsvärdet: det är uselt, men är man en ball stenhård kraggbarbar med mer muskler än Arnold Schwårztavad (och mindre hjärna) så slipper man lida av det.