Nekromanti Ob59T6?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag läste i cyberspacekapitlet någonting om en svårighet på Ob59T6 (för att göra något - kommer inte ihåg vad), eller nå't i den stilen. Hur i hela friden ska man lyckas med ett sådant slag?

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Bela

Warrior
Se det som en handling som är teoretiskt möjlig att utföra men så svår att det är praktiskt omöjligt att utföra handlingen med dagens teknonlogi.

Bela

Johan K

Gammal & dryg
Frågan är om det överhuvud taget är lönt at slå då. För avd är oddes på det att slå perfekt ???

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Mendor

Veteran
Du måste väl ha läst fel det kan ju inte finnas och om det finns är det ju en omöjlighet att en gubbe har mer än 59 i en färdighet.

Snow

Swashbuckler
enkelt

Det måste vara svårigheten att skriva ett avancerat program som blir av superkvalite (det fetaste program man kan tänka sig helt enkelt) på en dag. Det man gör är att man delar (på flera dagar) arbetet och får ner svårighetsgraden.

Snow
Dead, but still walking around

hatten

Swashbuckler
Genom att ta extra tid på sig kan man sänka svårigheten
genom att använda hjälp program som sänker svårigheten
Genom att exprimentera och prova flera olika lösningar kan man sänka svårigheten..
Genom att använda biffiga cybervisualiserings program som förbättrar en förmåga ohc sänker svårigheten...

Sen om man utgår från att man kan sänka svårigheten med Ob2T6 genom att ta extra lång tid. ( har för mig att det går att sänka det ännu mer genom mer tid )
Och man utgår från att bra hjälpprogram som finns att köpa normlat kan max sänka svårigheten med Ob1T6 ( givet viss kan vissa AI program kansker sänka ännu mer MEN dom går inte normalt att köpa )
Och genom att använda andra köpbara jätte biffiga cybervisualiserings program kan man kanske sänka med ytterligare Ob1T6 ( givet viss kan vissa AI program kanske sänka ännu mer men dom går normalt inte att köpa. )

Så om vi maxar det så sänks svårigheten från Ob59T6 till Ob53T6 och allt blir HEJ vänta lite nu..
Oki vi har inte kommit nära MEN säg att att vi kombinerar allt och tar extremt lång tid på oss använder datorer som på minner om "Djupa Tanken" samt har de bästa programen med AI funktion så vem vet vi kanske kan bara genom det sänka svårigheten med säg Ob56T6...

Livet är en gåta utan enkla svar.

Johan K

Gammal & dryg
Om jag säger så här, jag vill inte enns veta oddsen.....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

smaffy

Hero
det du pratar om är antagligen svårigheten att progga ett specialskrivet experimentellt militärt betakammouflageprogram.. fast det har svårigheten 9+14+10+4.. eller kanske ett exceptionellt serverprogram..

men vi kommer inte upp i så hemska svårigheter ändå.. bara ynka ob37t6 [color:red]=o(</font color=red>..

ingenting har svårigheten ob59t6.. jag tror att du läst fel eller nått. när man gör nått projekt i cyberrymden så delar man dessutom upp svårigheten genom att dela isär problemen i massor av små delar. säg att du ska progga nått med svårighet ob12t6. du delar upp alltihop i sex delar och slår därför ob2t6 för varje del. att kåda alla delar tar sex dagar. när du är klar med proggningen så måste du länka ihop alla delar. svårigheten är ob1t6 för varje del. därför bör man dela upp även länkningen till olika delar. eftersom du inte orkar sitte allt för länge till så delar du bara upp det i två delar. svårigheten blir då ob3t6 per del. det kommer att ta två dagar. sedan ska även dessa länkas ihop, svårigheten blir ob2t6 och tar endast en dag. samanlagt tar det bara nio dagar att kåda ihop skiten... enligt neotech ett's regler (obs. dessa är inte neotech 2's regler) kommer programmet att bli tio megabyte stort. en megabyte innan man börjar kåda (högnivåkåd suger som sagt..) sedan en megabyte för varje del.. om jag inte räknar fel så.. 6+2+1=9.. jag känner på mig att det kanske behöver liiite större platts. särskillt eftersom högnivåkådarna blir latare och latare för var dag som går och därför går ifrån att kåda effektivt och istället kåda tidssnålt..

men.. jag vet inte riktigt. i neotech 2's bok står det att det blir en nivå svårare för varje del man delar upp det i. delar jag upp en ob10t6 svår kåd i fem delar blir altså svårigheten för varje del ob2t6. i neotech 1's regler verkar det som om för varje dubblering av antalet delar så sjunker svårigheten med ett. tänk er då ett ob20t6 svårt program. vill man få ner svårigheten till ob3t6 så kommer altså det att bli 131071 delar. yeack!! tänk på att storleken som jag beskrev ovan är beroende av antalet delar, i neotech ett skulle altså ett ob20t6 svårt program ta upp 131072 megabyte, eller 129 gigabyte, eller en åttondels TERRABYTE. i neotech två tar samma program upp nio megabyte. snacka om att boosta upp sin mjukvara!!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det går inte att lyckas om man inte slår mot sin längd eller liknande.

Hur ska vi kunna hjälpa dig ifall du inte vet vad det var som hade en svårighet på ob59t6?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Utopi

Warrior
-"jag tar riktigt riktigt lång tid på mig"

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.

ripperdoc

Myrmidon
Vill ju bara påminna att N1 är ute och seglar lite när de anger datavärden som minne i x antal byte, då det knappast är relevant 60 år in i framtiden. N2 har ju som tur vad frångått detta med statiska värden, och använder väl relativa värden har jag för mig.

/RipperDoc - vad ger det att jämföra med N1:s ofta dåliga regler?

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>