kalcidis
Hero
Yes yes, laaaawd. Det har snackats en hel del om favorit-regelsystem och dylikt på forumet, som kan vara ganska intressant att läsa om men det brukar tendera att regelsystem som har endel softa lösningar men i helheten bara är mediokert glöms.
Kunskapshungrig som jag är så skulle det vara intressant att se vad folk ha för favorit-regler ute i marknaden. Roliga, bra, smarta, dumma, funkiga eller helt enkelt sköna regler.
Mina nominerade:
Usagi Yojimbos stridssystems taktikkort. De gav en skön känsla till striderna genom att lyfta en del av självaste taktikerna i strid till spelarnas förmåga att avläsa varandra. Dessutom kan jag inte ogilla ett stridssystem som använder sig av den klassiska "sten sax och påse"-principen (oturligt nog är jag värdelöst på sådant och förlorar alltid).
Jag skiter i vad jag själv sa tidigare och älskar istället Tellus för att det helt utesluter stridsregler
Bushido för att det har karma. Det är skönt att om man spelar en väldigt hederlig och god människa så föds man med bättre karma sitt nästa liv. Ett ypperligt exempel på regler och spelvärd som fungerar nice ihop.
Westerns lilla träffmall är en godhet lika smarrig som fräscha tonårsflickor. Principen att en fatal miss kan vara en träff fick mig såld med detsamma.
Favoriten som inte kommit i tryck är Krilles händelsekort som skulle vara bland det grymmaste att ha i ett spel med cinematisk känsla. Av vad jag förstått ska TORG ha något liknande.
NU ska ni upplysa mig om era favoriter.
<font size="1"> ...och tack till arvidos för mystopicens namn. Honom ger vi 4 badbollar av 5 möjliga. </font size>
Kunskapshungrig som jag är så skulle det vara intressant att se vad folk ha för favorit-regler ute i marknaden. Roliga, bra, smarta, dumma, funkiga eller helt enkelt sköna regler.
Mina nominerade:
Usagi Yojimbos stridssystems taktikkort. De gav en skön känsla till striderna genom att lyfta en del av självaste taktikerna i strid till spelarnas förmåga att avläsa varandra. Dessutom kan jag inte ogilla ett stridssystem som använder sig av den klassiska "sten sax och påse"-principen (oturligt nog är jag värdelöst på sådant och förlorar alltid).
Jag skiter i vad jag själv sa tidigare och älskar istället Tellus för att det helt utesluter stridsregler
Bushido för att det har karma. Det är skönt att om man spelar en väldigt hederlig och god människa så föds man med bättre karma sitt nästa liv. Ett ypperligt exempel på regler och spelvärd som fungerar nice ihop.
Westerns lilla träffmall är en godhet lika smarrig som fräscha tonårsflickor. Principen att en fatal miss kan vara en träff fick mig såld med detsamma.
Favoriten som inte kommit i tryck är Krilles händelsekort som skulle vara bland det grymmaste att ha i ett spel med cinematisk känsla. Av vad jag förstått ska TORG ha något liknande.
NU ska ni upplysa mig om era favoriter.
<font size="1"> ...och tack till arvidos för mystopicens namn. Honom ger vi 4 badbollar av 5 möjliga. </font size>