Nekromanti Och där dog hoppet? [Max Payne Filmen]

chrull

Stockholm Kartell
http://youtube.com/watch?v=Q2jAEoBz6RY

Jag tycker att när man tar en berättelse från ett media till ett annat är det helt okej att ändra lite saker. Inga problem med det. Men det där?

Jag hoppas verkligen jag missförstår allt och att det rör sig om hallucinationer eller något. För Max Payne behöver fan inte religiösa/ockulta inslag för att vara en intressant berättelse som funkar på film.

Jag blev lite upprörd nu. Jag som hade hoppats så.

Krille

Super Moderator
...fast om jag inte förstår allt fel så är det en massa religiösa/ockulta inslag i spelet också, fastän inte just kristna sådana (Valkyr/Aesir/Ragna Rock/Woden etc - asatro är också en religion).

I vilket fall som helst så ska jag nog fortsätta att inte ha spelat spelet förrän efter filmen. Det är i allmänhet mitt vinnartips vad gäller filmlicenser. Se filmen först.

chrull

Stockholm Kartell
Namnen är ju bara referenser, än så länge i alla fall. Och jag tycker det är ganska långt ifrån att döpa ett företag efter något mytologiskt kontra slänga in faktiskta änglar i berättelsen.

Någon annan nämnde att det kanske var inslag från nästa spel som man ser, och då blir jag också besviken. Hoppet om Max Payne 3 var ju att få reda på huruvida Max Payne är vansinnig eller inte, inte att man skulle få reda på att han är en guds krigare utsänd för att bekämpa satans armé...

Big Marco

Läskig
Jag tycker det hela ser kanonbra ut. Helt rätt känsla. Och som Krille säger så har det alltid funnits religiösa övertoner i Max Payne och just Valkyr-drogen skapar hallisar. Den svarta ängeln är nog ett grovt symboliskt rus.

Jag är riktigt positivt överraskad. Vågar man hoppas på två bra dataspelsfilmer måntro?

EDIT: Här finns trailern i bättre upplösning: http://www.worldstarhiphop.com/videos/video800.php?v=wshhG55S8B5y9Hj22bbw&set_size=1

Mila Kunis ser ut som en bra Mona Sax. Änglarna känns som antingen fjant-fiender, men det känns mer som något symboliskt, hur döden väntar, hur Valkyr dödar. Överlag så känns trailern mycket som det första Max Payne-spelet. Stämningsmässigt har de hittat rätt. Det karga neo-noir-monologerna och även flirten med att Max äter pain killers. Mumma!

Mathias

Veteran
Ser cool ut, men Mark Wahlberg som Max Payne? Vad det ett lämpligt val? Inte för att han är en dålig skådis, för man är bättre än man tror men utseendemässigt funkar han dåligt enlig mig.

Nåja. Man får inte allt man önskar sig här i livet..

-Mathias

Ymir

Liten kantbaron
Men alltså...har det någonsin gjorts en enda bra tv/datorspelsfilmatisering? Kan det inte lika gärna vara så att Max Payne är dömd på förhand på ren sannolikhetslära?

Få se nu här...jag menar, Super Mario Bros går bort, Doom går bort trots The Rock, Bloodrayne och allt Uwe Boll öht rört går bort, Resident Evil går bort, Final Fantasy VII-filmatiseringar går bort, Mortal Kombat, Street Fighter och Dead or Alive går bort, Pokemon går bort, Tomb Raider går bort, Hitman går bort, Double Dragon går bort...

Jag hade velat tro att Sands of Time-filmen kan bli bra, men det är Jerry Bruckheimer som producerar, så det kan vi sannolikt glömma. Fast jag tänker nog hoppas lite iallafall, förstås.

Typ alla dator/tvspelsfilmatiseringar jag någonsin sett har varit lökigt mycket yta och patetiskt lite innehåll. Även i de fall där ytan faktiskt håller måttet, vilket är sällsynt, räcker det sällan för att bära upp en hel film.

- Ymir, resonerar

Genesis

Ni dés ni maître
Dead or Alive-filmen är ju helt sjukt bra. Och Resident Evil-filmerna är inte så pjåkiga, heller. Doom-filmen har jag tyvärr inte sett. Tomb Raider är ju också helt underbara filmer (bland mina favoriter inom actionäventyr, tillsammans med Mumien-filmerna). Visst tusan är det bara yta och inget innehåll, men det gäller ju för alla dataspelen, också (och de allra flesta filmer som görs överhuvudtaget), såvafan. Jag tror att Max Payne-filmen kommer att ha coola skjutafolkihuvet-moves, och det är allt jag egentligen tycker att man kan kräva av den. Fast jag kommer nog inte att se den, i alla fall. Kanske en söndagkväll då jag inte har nå't att göra, och jag hittar den streamad på nätet.

Nightowl

Champion
Genesis said:
Visst tusan är det bara yta och inget innehåll, men det gäller ju för alla dataspelen, också (och de allra flesta filmer som görs överhuvudtaget), såvafan.
Precis. Liksom, det är ju som att förvänta sig djup i en film byggd på Monopol eller poker.

Erik, väntar fortfarande på den där Tetris-filmen

Big Marco

Läskig
Nu har sajten gått live också: http://www.maxpaynethemovie.com/

Trailern som finns där är lite annorlunda än den europeiska. Ingen brud i sängen men väl en Mona Sax som byter om, samt ytterligare en bild från sidan på Sax, med svart rock och H&K MP5k i handen.

Jag hoppas då att den blir bra... Efter besvikelsen med Hitman så har jag höga förhoppningar.

Big Marco

Läskig
lasergreger said:
Jag hoppas då att den blir bra... Efter besvikelsen med Hitman så har jag höga förhoppningar.
Jag tycker att Hitman var riktigt bra, otroligt mycket fan-service, snygg action och överlag ett välgjord film. Speciellt mtp att Fox klippte ned budgeten från 70 m$ till 20m$ vilket gjorde att flera av de mer spekatulära scenerna samt en del av fördjupningen i historien fick skippas.