Nekromanti Och den som får lämna forumet är...

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag satt och funderade och undrade om nån av er forumrävar kan dra sig till minnes (och kanske länka) till de värsta diskussionerna som utspelat sig här. Om det leder till att gamla osämjor som inte rätts ut tas upp så kan ni ju hoppa det men det skulle va rätt kul att se. Anledningen till den här tanken är att jag är Big Brother skadad.

Johan K

Gammal & dryg
Var inte "Vampier vs Chutulu" ganska stor när det gäller diskussioner & sådant.. Tror att tråden hette så iaf..
Sen så finns det ju några bamsetrådar till, kommer dock inte ihåg vad de heter.. :gremblush:

anth

Vetefan
Minnet är kort.
Om du ber någon rabbla upp de 10 bästa musikerna genom tiderna så är chansen stor att minst hälften av musikerna varit aktiva under det senaste decenniet - och hur troligt är egentligen det?

Så mitt förslag till värsta tråd kommer från mars i år:
Steve Jackson berättar om året som gått
vilket givetvis urartade till en d20 vs GURPS-tråd.

Andra klassiker är Cthulhu vs Vampire (som Johan K nämnde)
Rälsning vs Fisktank
Krille vs Rising
troberg vs alla med andra åsikter
osv

Just nu så håller en Planekonomi-tråd på att bli så inflammerad att Yassilus hotat med att låsa tråden.
Vilket leder mig till slutpoängen:
En alltför osaklig/personlig/inflammerad tråd kan bara skapas när moderatorerna inte säger ifrån i tid.
(detta är INTE kritik mot moderatorerna, jag tycker att de gör ett ypperligt jobb)

En mer intressant fråga enligt min mening är:
Vilken är den längsta tråden där moderatorerna INTE behövt säga ifrån?

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Vilken är den längsta tråden där moderatorerna INTE behövt säga ifrån? "

Vad sägs om den här eller den här? Några som jag kan komma på såhär på rak arm.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Några exempel:

1. Börjar med den värsta.

2. Fortsätter med en fingervisning om vad som kan hända när D20 kommer på tal.

3. Slutar med en rolig. :gremsmile:

Det finns säkert fler men då måste jag börja söka på allvar.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Och slutligen...

...vill jag presentera den tråd som sårat mig mest under hela min tid här på forumet. :gremfrown:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Gratis underhållning.

... :gremlaugh: :gremgrin: :gremlaugh:

Kan inte hjälpa det, men jag ligger dubbelvikt av garv varje gång jag läser den där tråden!

Vore inte det här forumet bra tråkigt utan dem?

Johan K

Gammal & dryg
Rälsning vs Fisktank
Krille vs Rising
troberg vs alla med andra åsikter
Just det ja, icke att förglömma.... :gremtongue:
Är faktiskt riktigt kul & spänannde att se & läsa de disskutionerna !! Iaf de gånger som man har lyckats plöja sig igenom själva tråden... :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler
Eh?

Du menar alltså att du har läst tråden mer än en gång ?

hur fan orkar du?

/Balderk, vågar inte ta i den med tång ens

Johan K

Gammal & dryg
Just det ja...

Fasen, den disskutionen hade jag helt glömmt ju !!
Riktig skönt flummig tråd ju !!
Den får 5 :zeppelinare: av 5 möjiga...

Bunny

Crazy like a fool
Re: Och slutligen...

"...vill jag presentera den tråd som sårat mig mest under hela min tid här på forumet."

Jo, det finns vissa indicier på att ligan "De Tre Knektarna" (bättre namn än De Tre Kukarna...) rör sig på forumet och stridslystna dyker upp i skock ibland. Det gäller att gilla läget. Man måste gilla läget. För så länge det finns folk som argumenterar för argumentationens skull här på forumet, så finns det de som provocerar för provokationens skull. "Det finns alltid en till Doedinan" - som jag brukar säga.

Mitt enda råd är alltså att ta det hela med lite distans eller ta det med humor, det brukar jag göra och jag blir nästan aldrig provocerad. I slutändan finner man att det finns ingenting vackrare än en väl utförd provokation (något De Tre Knektarna borde arbeta lite på).

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Nja..

...ett par gånger i alla fall. *S*

Och i ärlighetens namn kanske jag skummar över vissa saker första gången, därför läser jag det en gång till. "En gång är ingen gång", an' all that.

Tycker du inte ens att "Get ready to rumble"-inlägget är humor? That's odd!

:gremlaugh:

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Re: Gratis underhållning.

även om jag bara läser dom en gång (oftast

Tja, det gäller väl mig också, fast just i fallet "Vampire vs Cthulhu" har jag väl lite mer personliga kopplingar...

Och även om jag är en inbiten CoC-fanboy, så har faktiskt även jag spelat diverse White wolf (inklusive vampire); det är mystifierande och humoristiskt hur man ens till att börja med vill göra en värdemätning mellan såpass fundamentalt olikartade spel... :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
dra sig till minnes (och kanske länka) till de värsta diskussionerna som utspelat sig här

Vad jag kan komma på så har jag varit irriterad/sur 2 gånger under min forumstid. Bråktrådar som redan länkats till brukar jag dissa från start eller strax efter när jag inser vart det hela kommer leda så...

Gång 1: det här var riktigt länge sedan. Någon användare (glömt vem och tänker minsann inte leta upp honom) spred dålig stämning på forumet och ursäktade sig med jobbigt privatliv.

Gång 2: snacket om betyg på forumiterna enligt det betygsystem som finns på trådar. Stendum idé som tack och lov hålls härifrån.

Annars tycker jag vi är rätt mysiga hela tiden. Fast när Krille och Dnalor (och säkert nån annan) hävdar att jag spelar fel för att jag rälsar (nej vi använder inte ordet för exakt samma sak) då är det inte mysigt. Då tycker jag enbart de är fåniga, men det säger jag inte till dem. :gremwink: