Nekromanti Och hur ofta spelar ni?

MrG

Swashbuckler
Som naturlig följd på hur längefrågan...

Själv spelar jag ungefär en kväll i veckan (spritt på två kampanjer), en helg varannan månad, ett konvent i kvartalet och några extra strödagar/kvällar.

JonasM

Veteran
Det senaste dryga halvåret har det blivit ungefär en gång i veckan.

Och nyligen utsågs måndagskvällar till preliminärt regelbunden speldag, så det lär förhoppningsvis fortsätta.

Pom

Swashbuckler
Jag har bytt jobb och spelar inte längre 1/vecka på betald arbetstid. Däremot fortsätter mitt okynnesspelande på fritiden, men det blir i medel bara drygt 1 gång i månaden. Det är rätt oregelbundna intervall - ibland kan det gå flera månader utan regelrätt spel, ibland bara ett par veckor.

Jag spelade förstås oftare när alla var unga och hade stora fritidsproblem, men inte ens då var det fråga om urverksregelbundet veckospelande, så lite avis är jag på en del av er...

(jag vet att det handlar om prioriteringar, men det handlar också om att majoriteten i spelgruppen skall ha möjlighet att prioritera på exakt samma tider)

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
För det mesta kanske en - tre timme(timmar) om dagen eller så, + minst en kväll i veckan för rejäla spelmöten.

Johan K

Gammal & dryg
Tjaaa, vad blir det...
Det kommer & går lite. Men jag skulle gissa påa tt jag lierar några gånger i månaden faktiskt. Vilket inte är så ilal tycker jag.

haltageten

Dum inuti huvudet
När vi har tid typ. Oftast brukar det bli fredagskvällar då vi som jobbar har slutat och kommit hem, sen håller vi på under lördagen också. I helgen var första gången vi spelade på ungefär 1 månad tror jag, innan det så var det några veckor i rad, så det är väldigt olika. Man kan säga att vi är spontana i vårat spelande men att vi försöker spela så ofta vi kan. Men nästan aldrig på vardagar då vi i gruppen bor en bit ifrån varandra, eller ja, det är bara Hjalle som bor en bit bort men det räcker för att vi inte skall ha tid.

- Jocke, flummigt inlägg.

Foggmock

Myrmidon
För lite!

Ungefär en gång i veckan, dock med något lägre frekvens kring/under tentaperioder. På vardagskvällar ungefär 4-5 timmar (från 18 och framåt) och blir det helgspelande så från 18-19 till småtimmarna, beroende på hur länge vi orkar.

Detta på en kampanj. Vi kanske drar igång en ökenfantasykampanj också, jag har ett karaktärskoncept på gång redan (en stjärtgosse :gremblush:).

Foggmock - fikus?

Rickard

Urverk speldesign
Eftersom jag står utan spelgrupp så spelar jag när konventen kommer. I regel så brukar jag endast besöka LinCon, även om GothCon och något mindre konvent har besöks de senare åren. På konventen har jag endast spellett de senaste åren (trots att jag inte tycker det är så kul).

/Han som sitter på sitt fula arsle istället för att söka spelgrupp

Honken

Hero
De senaste 2 åren har jag nog ganska stadigt legat på 1 kväll i veckan. Nu händer det förståss ganska ofta att jag spelar en andra kväll i veckan, vilket jag inte klagar på.

/Honken

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
En gång i vecka - ibland mindre, ibland mer. Men i långa loppet tar det ut sig.

Johan K

Gammal & dryg
Well, kommer åxå ensam upp till GothCon. Så vi kanske kan slå våra påsar ihop & fixa till något. Eller vad säger du ?

/ Johan K, som tycker att det är enklast att åka ensam på konvent.

MrG

Swashbuckler
Konvent

Well, kommer åxå ensam upp till GothCon. Så vi kanske kan slå våra påsar ihop & fixa till något. Eller vad säger du ?
Klart ni ska! Eller lite kluvet, man vill ju alltid värva spelledare... men skulle vara kul att se ett rollspel.nu lag på konvent, även om jag själv inte skulle kunna vara med (skulle däremot gärna försöka roffa er som sl).

Johan K

Gammal & dryg
Re: Konvent

Jo, det vore ju välldans trevligt med ett wrnu-lag ja !
Skulle var mycket kul att lira lite rollspel med folk härifrån.
Så en liten förfrågan til er laglösa härifrån, är det nån som är sugen på att ha ett lag härifrån så är iaf jag med på noterna. Alla gånger !

/ Joha nK, son har haft äran att bli spelledd av The_Gorger härifrån.

The_Gorger

Hero

Äran var helt på min sida! Om ni skall riktigt wrnu snöa in er, så får ni spela ett wrnu-scenario också :gremwink:dvs, mitt, MrG's eller Endyamon's. Jag blev såld på LinCon, så San Andreas är redan inbokat för min del.

Jag brukar anmäla mig till något arr, även om jag inte har fixat något lag. Det brukar alltid gå att ragga upp folk. Anslagstavlan på GothCon brukar vara full av spelare som söker grupper och vice versa.

Rickard

Urverk speldesign
GothCon [OT]

"Så vi kanske kan slå våra påsar ihop & fixa till något. Eller vad säger du ?"
Jag har inte bestämt mig för om jag ska åka. Antagligen har jag både tid och pengar (jag själv är faktiskt förvånad), men jag vill inte binda upp mig på något. Annars hade jag gärna dragit ihop en spelgrupp. Det var så länge sedan jag spelade något på konvent, så att det dykit upp en himla massa rollspel som jag skulle vilja testa.

Kollade lite på hemsidan och såg Noctum, Skymningshem (med taktikkort, som jag vill testa), Götterdämmerung och alla härliga indierollspel. Men jaja. Ska jag dra ner så ska jag försöka komma undan så billigt som möjligt och anmäla mig som stand-in-spelledare eller något så att jag slipper betala inträde. Inte för att jag tycker det är så kul att spelleda, men jag får väl nöja mig med att få lite mer erfarenhet.

Tycker det var grymt många rollspelsscenarier i år. Blev lite överrumplad.

/Han som gärna skulle vilja spela ett konventscenario med forumiter (och som redan har spellett ett)

The_Gorger

Hero
Re: GothCon [OT]

Um, GothCon, är ju det roligaste som händer på hela året alla kategorier. Du måste åka, speciellt om du har råd och tid.

Och till alla er som inte har råd eller tid, några tips;

Inte råd: spelled(gratis inträde), ha med mat("gratis"/billig mat) för att finansera resan, avstå från en utekväll "nää, jag är lite dålig i ... bukspottskörtelen, du vet." och vips > du har råd

Inte tid: Planera in GothCon 10 år framåt i almanackan, planera om allt som står där tills nu. "Skall mamma begravas under påsken? Men, jag kan inte då, måste ... rasta hunden och så. Plikter du vet."

Johan K

Gammal & dryg

Kanne, om du menar allvar så är jag mer än på!
Klart att jag menar allvar.
Skulle vara mycket kul att lira med folk härifrån. Speciellt eftersom jag har lirat med en försvinnande del härifrån.