Nekromanti Och vinnare i Jorgesutmaningen är...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
... Zaphod och Foggmock (Dane) ! Jajjemän, ni läste rätt! Av de tjugotvå röstande (dålig uppslutning forumiter) så har elva fastnat för Foggmocks "Nätter i Asterlösa, dagar i Tinteskog" och elva har röstat på "En liten flickas död" av Zaphod.

Oavgjort alltså. Nåja, en delad förstaplats är väl lika god som något. Jag säger grattis grabbar och stort tack för era utomordentliga bidrag!

/Vulf - som administrerade Jorgesutmaningen i Feliaths frånvaro

Zaphod_UBBT

Swordsman
Överklagande

Njaee. Inte riktigt rätt.
Vid tolvslaget stod det 11-10 till mig. Foggmocks elfte röst kom först senare.
Alltså borde jag vara den rättmätige vinnaren, om än med mycket liten marginal.

Zaphmus

Troberg

Sinister eater
Overruled

Inte för att jag har något att säga till om i frågan, men det är bara på kul och det är väl en vacker gest om båda vinner?

Johan K

Gammal & dryg
Grattis till vinanrna !!
Har läst dem & de var trevliga bägge 2

Zaphod_UBBT

Swordsman
Paussnack utanför rättssalen

"Inte för att jag har något att säga till om i frågan, men det är bara på kul och det är väl en vacker gest om båda vinner?"

Men ååh, du förstör mina planer!
Det är klart att det är så! Min plan var att jag skulle få rätt där, och vinna, för att sedan kunna dela med mig av äran till Foggmock och avsäga mig vinsten. På så sätt skulle jag framstå som nobel och snäll. Så kommer du och... argh. :gremsmile:

Nåväl, då gick väl min plan i stöpet gissar jag, så utan att först blivit vinnarförklarad får jag väl dela med mig av äran till Foggmock.

Rasmus

Foggmock

Myrmidon
Som Zaphod redan påpekat stod det faktiskt 11-10 till honom vid tolvslaget, och vi gratulerade varandra på #rpgonline.

Just nu har jag börjat jobba rejält mycket, och det är därför jag inte hör av mig sådär jätteofta. När jag kommer hem vid nio har jag jobbat sen tio på förmiddagen med att vara trevlig i sammanlagt tio timmar (jag går från det ena jobbet vid fyra och äter, duschar och byter om och börjar vid fem igen) är jag förbannat trött på allting, och nu mer än någonsin stämmer strippen Yassilus klurade ihop om mig. Jag orkar inte med folk helt enkelt.

Men det är lugnt, om tre veckor kommer jag tillbaka och är lika folkilsk som vanligt. Dvs måttligt. :gremwink:

Nåja, en mycket trevlig tävling och kudos till Vitulv, Feliath och Zaphod för att det blev som det blev.

Ris och elaka telemarketingförsäljare till de som inte deltog. :gremtongue:

Zaphod_UBBT

Swordsman
"Som Zaphod redan påpekat stod det faktiskt 11-10 till honom vid tolvslaget, och vi gratulerade varandra på #rpgonline."

Ja, precis. Vi har gratulerat varandra, och i ärlighetens namn verkade du inte särskilt bitter, då det var så jämnt.
Hur är det, vill du att jag ändå delar med mig frikostigt av äran? :gremsmile:

"Nåja, en mycket trevlig tävling och kudos till Vitulv, Feliath och Zaphod för att det blev som det blev."

Jäpp. Tack till dig också!

Rasmus

Foggmock

Myrmidon
den sista rösten och det faktum att tio (elva, en som var lite försenad :>) personer tyckte att mitt bidrag var bäst är belöning nog.

och inte faen är jag bitter. det brukar jag aldrig bli, särskilt inte över en sån här tävling där det inte var något pris och där jag visste att mitt bidrag höll en lägre klass än vad jag kunnat prestera.

dessutom MÅSTE jag gå runt och vara positiv hela tiden. annars klarar man inte av att jobba tio timmar nästan oavbrutet med att vara trevlig mot folk. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Och självklart gör Vitulv bort sig!

Jag har gjort fel! Faktum är att Zaphod vann då den sista rösten (trots mina instruktioner) kom in för sent. Nåja, jag ser det som att alla deltagare är vinnare, vid sidan om alla oss andra vinnare som fick nöjet att ta del av två suveräna gratisäventyr.

/Vulf

Troberg

Sinister eater
Re: Och självklart gör Vitulv bort sig!

Nåja, jag ser det som att alla deltagare är vinnare
Håller med, till skillnad från alla slöhögar som inte fick tummen ur och inte ställde upp.

En eloge till båda deltagarna!

Troberg

Sinister eater
Re: Yeah, tack till både Vitulv och troberg! [NT]

Yeah, tack till både Vitulv och troberg!
Jag glömde att tacka Vitulv, självklart ska han också ha beröm. Varför du tackar mig vet jag inte, jag har inte bidragit på något sätt (bortsett från att jag röstade)?

Zaphod_UBBT

Swordsman
Varför tacka troberg?

Tja, du röstade, och dessutom ger du oss en massa komplimanger och applåder. Det hör till normalt hyfs att tacka sin publik.