DoD Odöda alver?

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Jag vill minnas att alver i tidigare utgåvor av DoD inte kunde bli odöda. Vet någon om det är en regel som finns med i DoD23? Om ja, hur arga skulle ni bli om ni köpte ett äventyr som bröt mot den regeln?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Vet någon om det är en regel som finns med i DoD23?
Det finns by design inget sånt världsbygge i DoD23.

Om ja, hur arga skulle ni bli om ni köpte ett äventyr som bröt mot den regeln?
Det är din spelvärld, gör vad du vill. Den som blir arg får ändra i sin egen version. All makt åt folket!

:t6b: :t6b-2:
//EvilSpook

Tarsus

Warrior
Förmodar att det är en alvkung som blivit till en gast i sitt gravkummel tillsammans med sina trotjänare som avses och inte Night of the Living Dead: Rivendell.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Förmodar att det är en alvkung som blivit till en gast i sitt gravkummel tillsammans med sina trotjänare som avses och inte Night of the Living Dead: Rivendell.
Nja, det är en grupp alvpräster som blivit odöda efter att ha försökt utföra en förbjuden ritual vilket misslyckades.

MetaLarsson

Warrior
Jag vill minnas att alver i tidigare utgåvor av DoD inte kunde bli odöda. Vet någon om det är en regel som finns med i DoD23? Om ja, hur arga skulle ni bli om ni köpte ett äventyr som bröt mot den regeln?
Jag tycker det låter uppfriskande!... Eller så kan alver inte bli odöda men väl vandöda... ;)