Nekromanti Odöda i fältslag

Lo0rRD

Veteran
Nu har jag inte nekromanti och vandöda framför mig så.

Står det någonstans vilket ov och dv som gäller för dom?
Dom borde ju ha ett ganska högt dv,värde då dom inte är så lätta att nerkämpa. står det i NoV

Helmgast
Re: Vandöda i fältslag

Skriv en fråga till Dan Johansson som skriver Krigsherren (dan@lovanger.com).

Torgulf

Veteran
Jag kör på 8+rang i OV och DV, funkar fint (inte officiellt på något sätt, men det funkar fortfarande fint :gremlaugh:). Ha dock också i åtanke att de inte får någon utmattning, och att hären som slåss mot dem får mer utmattning av att deras blotta närvaro, så trots att det inte ser så über ut rent siffermässigt så blir det ganska bra och välbalanserat till slut.

Kenzui

Warrior
Vandöda e grymma! vet inte va ert ov dv å grejor står för men dom varken blöder blir utmattade eller känner smärta! så zombie som hakmat och armborst skyttar. skellet som hakmat och ultorer som elites! och en dödsväktare som typ general! grymt. Ha det bra!

Helmgast
OV och DV står för Offensivt Värde och Defensivt Värde (kanske nån böjning på't). Om dem står i Krigarens väg och Krigsherren.

Nackdel med vandöda: de är osmarta och allmänt osexiga.

Ludwig

Veteran
Är inte eld väldigt effektivt mot dessa Zombies??? aja,.. Kan man på något sätt "summon" zombies i Eon utan modulen Vandöda???

/Ludwig som är en halvsexig zombie före kl.10

Helmgast
Kan man på något sätt "summon" zombies i Eon utan modulen Vandöda???
Man kan med lite våld vilja och vaselin använda reglerna för elementarvarelser i Mystik & magi.

Summon = frammana.

Kenzui

Warrior
Jahaja de är ju typiskt men inte i vapenmästaren eller V&N. åhh va jobbigt! men att dom e osmarta spelar inte så stor roll eftersom du styr dom själv. Ha det bra!