Nekromanti Odöda och ritualer = Varning?

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Betänk följande:

Om någon högre odöd (exempelvis en lamia eller lich eller belial med ande) utför ritualer eller alkemiska processer, så kan de utforma den med hur lång tidsåtgång som helst och därmed göra den hur asmäktig som helst. De behöver ju aldrig sova eller äta. De kan också lägga ner hur mkt tid som helst på att skriva ritualen.

Så, teoretiskt sett kan de utföra ritualer och alkemiska processer på hur höga magnituder som helst (föreställ er demonnedkallan på magnitud 20) med en svårighet på Ob1T6. I fallet med alkemiska processer krävs det en himlans massa ingridienser, men med ritualer finns inga som helst begränsningar.

Har någon stött på det här problemet (med tanke på lichdiskutionen tidigare) och hur kan man motverka detta?

Nordan
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Om dom håller på 100 timmar med en jätte svårt ritual så kommer det alltid någon och stör.
te.x
En häxjägares trogna katt luktar okulten i dina skor och anfaller.

En god granne hör skriken från dina offer och frågar varför han inte har blivigt bjuden.

de otroliga krafter som R/p hanterar får föremål i rummet att bäva, rammla ur sina ramar, krossar, fångas upp av magiska vindar och regna ned över R/p och company.

svåra slag krävs för att endå hålla konsentrationen, eller så får han/hon börja om.

VH Jens.L "tyvärr oerfören det problemet meistro"
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Inte för mig

Om någon högre odöd (exempelvis en lamia eller lich eller belial med ande) utför ritualer eller alkemiska processer, så kan de utforma den med hur lång tidsåtgång som helst och därmed göra den hur asmäktig som helst. De behöver ju aldrig sova eller äta. De kan också lägga ner hur mkt tid som helst på att skriva ritualen.

Så, teoretiskt sett kan de utföra ritualer och alkemiska processer på hur höga magnituder som helst (föreställ er demonnedkallan på magnitud 20) med en svårighet på Ob1T6.


Säger bara en sak mental uttmattning. För jag anser att man fortfarande kan bli mentalt utmattade än fast man inte blir kroppsligt utmattad.

Har någon stött på det här problemet (med tanke på lichdiskutionen tidigare) och hur kan man motverka detta?

Ett snarlikt problem har redan varit uppe (följer du länkarna i den tråden kommer du tillbaks till en tråd skapad av dig :gremtongue:).

Bara som en liten bonus har jag designat demonnedkallan för en Rang 20 demon (läste fel i ditt inlägg ser jag nu, för du menar väl att hela ritualen skulle vara på magnitud 20?) med tillhörande designdata och visat att det är ett omöjligt företag även för en odöd, skulle jag vilja påstå. Allt kanske inte är helt korrekt (även om jag tror det) men ni fattar vad jag menar.

Überdemon [100]
Färdigheter: Alstra Ataxatropi (Ob1T6), Alstra Geotropi (Ob1T6), Alstra Ikonotropi (Ob1T6), Alstra Pneumatropi (Ob1T6), Alstra Pyrotropi (Ob1T6), Alstra Semotropi (Ob1T6), Alstra Termotropi (Ob1T6), Transformering (Ob1T6)*, Transformering (Ob1T6)**, Ritual (Ob1T6), Ritual (Ob1T6), Ritual (Ob1T6), Ritual (Ob1T6).
Tidsåtgång: 1867778 timmar. (ca 213 år, ca 230 Mundanaår)
Räckvidd: Beröring.
Varaktighet: Permanent.
* Transfomering av tjugo pyrotropiska filament till ataxatropi.
** Transfomering av tjugo termotropiska filament till ataxatropi.


Überdemon:
Alstra tjugo ataxatropiska filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Alstra tjugo geotropiska filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Alstra tjugo ikonotropiska filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Alstra tjugo pneumatropi filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Alstra tjugo pyrotropiska filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Alstra tjugo semotropiska filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Alstra tjugo termotropiska filament på 262144 timmar (Ob20T6-Ob19T6=Ob1T6).
Transformering av tjugo pyrotropiska filament till ataxatropi utan förlust på en timma (Ob2T6-Ob1T6=Ob1T6).
Transformering av tjugo pyrotropiska filament till ataxatropi utan förlust på en timma (Ob2T6-Ob1T6=Ob1T6).
Väva effekten ’Identifiera’ med tjugo filament på 8192 timmar med 5 extra filament för att sänka svårighetsgraden med 5 nivåer (Ob20T6-Ob14T6-Ob5T6=ObZT6).
Väva effekten ’Nedkalla’ med tjugo filament på 8192 timmar med 5 extra filament för att sänka svårighetsgraden med 5 nivåer (Ob20T6-Ob14T6-Ob5T6=ObZT6).
Väva effekten ’Provisorisera’ med tjugo filament på 8192 timmar med 5 extra filament för att sänka svårighetsgraden med 5 nivåer (Ob20T6-Ob14T6-Ob5T6=ObZT6).
Väva effekten ’Permanenta’ med fyrtio filament på 8192 timmar med 25 extra filament för att sänka svårighetsgraden med 25 nivåer (Ob40T6-Ob14T6-Ob25T6=ObZT6).

Att skapa ritualen ingame tar 6656 veckor (128 år, ca 140 Mundanaår).

/Jaggernaut - som tog inte fullt så lång tid på sig att skapa ritualen.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Väödigt bra exempel, speciellt den där med grannen... kul asså... ruskigt kort inlägg av mej nu...
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Re: Inte för mig

Lite jobbigt att demonen kanske inte är så där störtförtjust i att du kallade fram honom.
Eventuellt så har ritualisten just kallat fram Mörkret. :gremsmirk:
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
509
Location
Umeå
Re: Inte för mig

ite jobbigt att demonen kanske inte är så där störtförtjust i att du kallade fram honom
Du måste självklart ha en lika mäktig ritual för att binda demonen vilket borde fixa upp tidsåtgången till ca ett millenium =).
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Re: Inte för mig

Man kan lägga ett mäktigt pentagram innan, då kan man ha en separat ritual för bindning. Men, men...
 
Top