Nekromanti Odhelm

Doomerus

Veteran
Modifierat och låst tills bevis om tillstånd när det gäller rättigheterna att använda reglerna visas.

teddy

Warrior
Det märks att det är en server-side-programmerade och inte en designer som skapat sidan.

För det första, på startsidan när man klickar på "Mer om Odhelm" eller vad länken heter så hamnar lite info ett pop-up fönster som är:

- Alldeles för litet
- Utan scrollningsmöjligheter

Registreringen fungerade smärtfritt men när jag loggade in så kom genast ett meddelande upp längst upp i browsern:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/o/odhelm/odhelm/odhelm.org/www/header.php on line 31

Men det verkar inte påverka själva spelet så nu tänkte jag fortsätta, med att skapa en karaktär (antar jag är första steget).
Jag återkommer väll om jag stöter på något mer.

Doomerus

Veteran
Det första är inget fel, det ska va litet och behändigt :gremsmile:
Mysql varningen är absolut inget fel, våran programerare har bara glömt bort en sak men den försvinner inom kort :gremsmile:

DODswe4

Hero
Det var ganska kul (bortset från att runderna tog slut :gremmad:) men den verkar funka finnt. EN grej som man stör sig på är dock att man tine kan slumpa om personens värden

Archer

Swashbuckler
Hmm, du har skapat ett online-spel baserat på DoD6 reglerna. Eftersom du inte ger några bevis för att du har fullt tillstånd att använda dessa, och att detta allmännt är ett oklart fall när det gäller Copyright, och att vi i slutändan är måna att se till de olika tillverkarnas rättigheter för deras produkter, låser jag därmed denna tråd och tar bort länken, tills dess att du kan bevisa att du har dessa rättigheter.