Nekromanti Oförstörbara saker

Pendragon

Swashbuckler
Jag skulle kört på det första alternativet. Dvs att det går att hetta upp metallen, men inte smälta eller deformera den. Det blir roligast att spela tror jag, även om fysiken inte håller.

/Joel

Regmolar

Swashbuckler
Förutsätter man ett oförstörbart föremål är väl grundförutsättning att fysiken inte håller :gremwink:

Pendragon

Swashbuckler
Lite för att bandagera mitt stukade ego, och lite för att det är ett återkommande och irriterande fenomen:

Vi skriver ut artikelförfattarna på DD av en anledning, to put credit where credit is due. Eleas är nog den som bidragit överlägset mest, även om man inte räknar trälarbete som webdesign och det faktiska inmatningarna av artiklarna.
Även om i stort sett alla alster går genom ett skonignslöst bollplanknings- och kritikstadie där samtliga tre överdrängar är inblandade (Eleas, Ymir och yours truly), så är de primärt tillverkade av den som faktiskt står som författare.
Så, var lite hygglo och ta er tid och kolla vem ni ska hylla innan ni hyllar (eller sågar), okej?

Just artikeln Ymir länkade till är primärt min, men det uppvägs av att jag fick creds för Eleas eminenta alvljus bara för nån vecka sen.

/Joel - int' bitter

DesertRain

Hero
Telephalsion said:
Fungerar flexibla oförstörbara föremål som minnesmetaller, dvs att de kan ändra form temporärt bara för att återvända till originalet senare. Helt enkelt, hur mycket kan man forma ett oförstörbart föremål?
Jag skulle nog säga att man kan böja dem ungefär lika mycket som man kan göra när de inte är oförstörbara.

Wurdelmjuret

Veteran
Och direkt så ställer sig frågan i min hjärna, vad händer om man gör ett skelett/lik oförstörbart, för att sedan göra det till en vandöd? Kommer det bli en odödlig vandöd då? ._.'

wallahad

Swordsman
Kumulativ alkemi och Nej.

Skellettet kommer att hålla för alla anfall men den nekrotropsika kopplingen kan försvagas och till slut brytas.

Sedan ang vad som kan bryta kopplingen så gissar jag att det räcker med nog mycket stryk.
Är man lite roande som SL så kan man ju säga att det ända som får ner kräket är Area effekter och anfall riktade mot lederna. Just för att sära på kopplingarn

Glasgow_kiss

Veteran
En intressant idé jag fick var om det går att göra syremolekylerna i ett område oförstörbara och då bilda en sorts osynlig vägg eller kanske 4 osynliga väggar + tak runt sid fiende?

duncan_UBBT

Swordsman
Jag skulle vilja se någon i Eons värld försöka ha sönder en syremolekyl. Det tog ett bra tag i vår tid.

Glasgow_kiss

Veteran
Men jag tänkte mer att man tar en hel yta av syremolekyler så dessa inte längre är rörliga och därför inte går att gå förbi. Men här kanske Petromorfos är en bättre magi då detta är förstelningsmagi

duncan_UBBT

Swordsman
Det finns två mycket trevliga effekter som skulle fungera väsentligt mycket bättre än att försöka applicera Geotropiska effekter på luft, nämnligen Skyddscirkel och Pentagram.

Fatal Croissant

Veteran
Vad händer om man lägger perpetuell indestruktibilitet på en liter vatten?

/Petter som länge spekulerat.
Allting har 3 aggregationsformer: fast, flytande och gas. I fallet med rustningens upphettning håller jag helt med om att den aldrig skulle byta form oavsett temperatur. Av det kan man dra slutsatsen att ett föremål som utsatts för perpetuell indestruktibilitet inte kan byta aggregationsform längre. Jag skulle vilja tolka det som att ett föremål som blir perpetuellt indestruibelt automatiskt tar fast form och förblir därefter så. Alltså skulle en liter vatten omedelbart bli till is och aldrig smälta oavsett temperatur.
Det tycker iaf jag känns logiskt. :gremsmile:

Regmolar

Swashbuckler
Allting har 3 aggregationsformer: fast, flytande och gas. I fallet med rustningens upphettning håller jag helt med om att den aldrig skulle byta form oavsett temperatur. Av det kan man dra slutsatsen att ett föremål som utsatts för perpetuell indestruktibilitet inte kan byta aggregationsform längre. Jag skulle vilja tolka det som att ett föremål som blir perpetuellt indestruibelt automatiskt tar fast form och förblir därefter så. Alltså skulle en liter vatten omedelbart bli till is och aldrig smälta oavsett temperatur.
Det tycker iaf jag känns logiskt. smile
Fast vilken av de sjutton (åtminstone) olika möjliga strukturerna för is skulle den anta? Att det bara skulle finnas tre aggregationsformer är en gymnasieförenkling :gremwink:

I övrigt är ditt svar nog det vettigaste lösningen på problemet, möjligen undantaget "det går inte".

Poseur

Swashbuckler
Jag skulle nog säga snarare så att vattnet fastnar i aggregationsformen flytande och förblir flytande och kan inte skiljas istället. Liksom 1kg vatten som alltid är flytande men kan deformeras men man kan inte dela upp vattenpölen i två pölar.

/Poseur´s syn

tull

Hero
Poseur said:
Jag skulle nog säga snarare så att vattnet fastnar i aggregationsformen flytande och förblir flytande och kan inte skiljas istället. Liksom 1kg vatten som alltid är flytande men kan deformeras men man kan inte dela upp vattenpölen i två pölar.
Jag kan inte sluta att tänka på en sak. Vad händer om man dricker det där vattnet? Det är väll inte så ofta man pissar en hel liter?

Fienden

Hero
Poseur said:

/Poseur´s syn
Det här blir problematiskt om man skulle få för sig att lägga effekten på en gas... <.< Om du det är möjligt. Jag är av åsikten att endast solida föremål kan bli oförstörbara.