Pendragon
Swashbuckler
Jag skulle kört på det första alternativet. Dvs att det går att hetta upp metallen, men inte smälta eller deformera den. Det blir roligast att spela tror jag, även om fysiken inte håller.
/Joel
/Joel
Jag skulle nog säga att man kan böja dem ungefär lika mycket som man kan göra när de inte är oförstörbara.Telephalsion said:Fungerar flexibla oförstörbara föremål som minnesmetaller, dvs att de kan ändra form temporärt bara för att återvända till originalet senare. Helt enkelt, hur mycket kan man forma ett oförstörbart föremål?
Allting har 3 aggregationsformer: fast, flytande och gas. I fallet med rustningens upphettning håller jag helt med om att den aldrig skulle byta form oavsett temperatur. Av det kan man dra slutsatsen att ett föremål som utsatts för perpetuell indestruktibilitet inte kan byta aggregationsform längre. Jag skulle vilja tolka det som att ett föremål som blir perpetuellt indestruibelt automatiskt tar fast form och förblir därefter så. Alltså skulle en liter vatten omedelbart bli till is och aldrig smälta oavsett temperatur.Vad händer om man lägger perpetuell indestruktibilitet på en liter vatten?
/Petter som länge spekulerat.
Fast vilken av de sjutton (åtminstone) olika möjliga strukturerna för is skulle den anta? Att det bara skulle finnas tre aggregationsformer är en gymnasieförenklingAllting har 3 aggregationsformer: fast, flytande och gas. I fallet med rustningens upphettning håller jag helt med om att den aldrig skulle byta form oavsett temperatur. Av det kan man dra slutsatsen att ett föremål som utsatts för perpetuell indestruktibilitet inte kan byta aggregationsform längre. Jag skulle vilja tolka det som att ett föremål som blir perpetuellt indestruibelt automatiskt tar fast form och förblir därefter så. Alltså skulle en liter vatten omedelbart bli till is och aldrig smälta oavsett temperatur.
Det tycker iaf jag känns logiskt. smile
Jag kan inte sluta att tänka på en sak. Vad händer om man dricker det där vattnet? Det är väll inte så ofta man pissar en hel liter?Poseur said:Jag skulle nog säga snarare så att vattnet fastnar i aggregationsformen flytande och förblir flytande och kan inte skiljas istället. Liksom 1kg vatten som alltid är flytande men kan deformeras men man kan inte dela upp vattenpölen i två pölar.
Det här blir problematiskt om man skulle få för sig att lägga effekten på en gas... <.< Om du det är möjligt. Jag är av åsikten att endast solida föremål kan bli oförstörbara.Poseur said:Jag skulle nog säga snarare så att vattnet fastnar i aggregationsformen flytande och förblir flytande och kan inte skiljas istället. Liksom 1kg vatten som alltid är flytande men kan deformeras men man kan inte dela upp vattenpölen i två pölar.
/Poseur´s syn