Nekromanti Off topic

Caligo

Swashbuckler
Björn Wärmedal;n114906 said:
Jag kan nog tycka att det är värt att visa OT i senaste diskussioner, iaf för att se hur det funkar. Just nu glömmer jag mest bort det, och jag kan hålla med om att det är en resurs som går förlorad.

Personligen tror jag att vissa permabanningar har gjort större skillnad i klimatet, till det bättre.
Jag hängde lite på ett forum där ALLA (alla!) bannades av misstag.... blev rätt lugnt :)

Vimes

Sillkung
Rymdhamster;n114909 said:
Det är fullkomligt uppenbart vad du menar, men du frågade inte om vi förstod att du ville ha ett mer synligt OT-forum utan vad vi tyckte om det (som jag förtstod det) och jag håller överhuvudtaget inte med dig. Jag tycker altså, om det inte har framgått, att du har fel =)
Inte intresserad av metadiskussion, tack så mycket.

God45

#PrayersForBahakan
Kollade i den hemsökta ruinen som OT forumet välförtjänt är och såg att den andra tråden heter "Efter nationalstaten" och att trådskaparen i post ett tror att det kommer urarta i politisk pajkastning. Stärks i min övertygelse om att allt är bättre nu.

RasmusL

Champion
Vimes;n114905 said:
Mitt förslag:
Nivå 1 (syns i "Senaste inlägg" och "Senaste diskussioner"): alla spel-forum, d.v.s. alla rollspelsforum + Övriga spel. Dock inte forumspel och varulvsspel. (<-Spelhobbyn)
Nivå 2 (syns i "Senaste diskussioner" men inte "Senaste inlägg"): Kultur, Rollspel.nu, Off topic, Presentationsforumet, Varulvsspel och Forumspel. (<-Community-delen, men Forumspel och Varulvsspel här för att de som inte spelar dessa inte vill ha dessa inlägg högst upp hela tiden)
Nivå 3: Inga forum i den här kategorin.

Hear, hear!

Vimes

Sillkung
God45;n114914 said:
Kollade i den hemsökta ruinen som OT forumet välförtjänt är och såg att den andra tråden heter "Efter nationalstaten" och att trådskaparen i post ett tror att det kommer urarta i politisk pajkastning. Stärks i min övertygelse om att allt är bättre nu.

I sanning en vederhäftig undersökning, bäste herr Professor. Detta borgar minsann för ytterligare ett nobelpris i din redan digra samling, sanna mina ord.

Edit: och här bevisar jag att man kan vara ett otrevligt rövhål även utanför Off topic-forumet! Banna mig nu!

Krille

Super Moderator
Vimes;n114918 said:
I sanning en vederhäftig undersökning, bäste herr Professor. Detta borgar minsann för ytterligare ett nobelpris i din redan digra samling, sanna mina ord.

Edit: och här bevisar jag att man kan vara ett otrevligt rövhål även utanför Off topic-forumet! Banna mig nu!
Moderering:

Okej.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vimes;n114918 said:
MODERERING!
Helt riktigt. Man kan vara ett otrevligt rövhål i alla forum, men det är dumt, även om det bara är i demonstrationssyfte. Det ger 48 timmars avstängning.

Hellzon

Långsamma Vargen
Är det nån poäng att svara nu när originalinläggaren har blivit bannad? Äh, jag försöker.

God45;n114914 said:
Och den tråden urartade inte, kanske mest för att den bara fick ett svar. De tio nyaste trådarna är annars:

Tips på klassisk (budget)gitarr?
Efter nationalstaten
Hur gör man som författare?
Rolspel blir verklighet
Namnge Afrikansk dräktdel?
Läder?
Bildskärm och HD-video (tekniskt problem)
Joomla hjälp
Obaks folkbildningstimme
Stöd IS offer - hjälp till attt bygga upp Rojava

(Formateringen är som den är för att lol vb5. Det går inte att ta bort fetstilen...)
En som trådstartaren trodde kunde urarta men inte gjorde det, en som eventuellt kunde urartat om vi haft någon IS-supporter på forumet.

Min poäng är att det är en myt att OT-forumet är nåt slags näste för onödiga politiska diskussioner.

EDIT: Tack krank. Och Krille, I guess.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hellzon;n114928 said:
(Formateringen är som den är för att lol vb5. Det går inte att ta bort fetstilen...)

PROTIP #1: när man copy-pastar till Vb5 så ljuger den ibland om hur formateringen kommer att se ut. För att få den att sluta ljuga så klickar man först på "A" uppe till höger för att få fram formateringsfältet och sen klickar man två gånger på ikonen högst upp till vänster, den som ser ut som en fil med <> i sig. Då kommer inlägget först att visa inläggets kod och sedan göra en ny rendering av den koden, som ligger närmare slutresultatet. I ditt inlägg såg du till exempel en fetstil som inte fanns...

PROTIP #2: Samma kodläge kan såklart användas för att ta bort kod man inte vill ha. Då klickar man bara en gång, letar rätt på de taggar man vill ta bort, och... tar bort dem. Det funkar precis som i gamla forumsystemet där vi inte hade grafisk redigering alls utan fick se taggarna hela tiden.

//Krank, black magic techno-wizard

Krille

Super Moderator
Hellzon;n114928 said:
Är det nån poäng att svara nu när originalinläggaren har blivit bannad? Äh, jag försöker.
Min poäng är att det är en myt att OT-forumet är nåt slags näste för onödiga politiska diskussioner.
Vi tog bort OT-forumet från Senaste Inlägg och Senaste Diskussioner eftersom allt för många gick helt bananas och "frgstbl… nån har FEL på Internet!!!" när de syntes där. Så de senaste tio trådarna fungerar inte så bra som bevis för tesen att det är en myt att OT-forumet är ett näste för onödiga politiska diskussioner eftersom de tillkommit efter ändringen att stävja beteendet.

Caligo

Swashbuckler
Gurgeh;n114926 said:
MODERERING!
Helt riktigt. Man kan vara ett otrevligt rövhål i alla forum, men det är dumt, även om det bara är i demonstrationssyfte. Det ger 48 timmars avstängning.
Kallade du just Vimes för ett otrevligt rövhål för att han kallat God45 ett otrevligt rövhål? :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Caligo;n114948 said:
Kallade du just Vimes för ett otrevligt rövhål för att han kallat God45 ett otrevligt rövhål? :)
Vimes kallade sig själv ett otrevligt rövhål. Han kallade God45 för proffessor.

God45

#PrayersForBahakan
Jag tycker att det faktum att han lyckades gå igång och förolämpa någon så att han blev bannad när han diskuterade varför han inte får diskutera politiska saker över hela framsidan av forumet är talande.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Har redaktionen någon åsikt i frågan om OT-forumets framtida synlighet? Finns det överhuvudtaget på kartan att göra det något mer synligt eller är ni övertygade om att det kommer spåra ur på en gång?

Eksem

Champion
Hade varit bättre att ta bort OT-forat helt, men det här visade sig vara en ganska bra lösning det å.

Skulle inte heller gråta om Kultur och Övriga Spel gled ned på synlighetsskalan heller ärligt talat.

anth

Vetefan
OT-forumet har växlat mellan synligt och osynligt ett par gånger de senaste åren.
Att det blivit osynligt mer än en gång ser jag som ett tecken på att forumiterna inte är tillräckligt vuxna för att ha ett synligt forum.
Jag tycker att de avancerade forumsinställningar som föreslås här är jättebra. Det är bara ett problem, vB5 är en skitforumsplattform där man inte kan ställa in sånt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Eksem;n114960 said:
Hade varit bättre att ta bort OT-forat helt, men det här visade sig vara en ganska bra lösning det å.
Jag grunnade på möjligheten att ta bort det jag med, men jag tror att det är en sån där situation att eftersom man har möjligheten att gå in där och skriva politiska svador (ävenom ingen kommer att se dem) så blir det lättare att avhålla sig från att dra in dess svador i andra sammanhang på andra forum.