Hellzon;n114928 said:
Det är möjligt att det sett annorlunda ut på OT om det inte varit dolt, men samtidigt så är de flesta av de där trådarna trådar som inte borde generera några som helst problem. Det är bara specifikt politik-trådar som är problematiska. Lösningen har varit att ta bort dem från senaste inlägg, vilket resulterat i att de aldrig kommer igång eftersom ingen märker dem.
Som sidoeffekt så finns det en massa trådar som potentiellt sett inte är det minsta problematiska som också försvinner helt obemärkt. Det blir lite konstigt att man kan diskutera senaste WoW-expansionen om man känner för det men att fråga om tips om en dator som man kan lira senaste WoW-expansionen på så ska den i praktiken tigas ihjäl. Detta för att den, precis som en kategori av farliga (i bemärkelsen att de lätt spårar ur) ämnen, inte passar in i ett eget forum.
Jag håller med Vimes om att det här är ett problem (detta eftersom det finns medlemmar som inte bara vill prata rollspel med de personer de träffar här). Men jag är tveksam till att det är att Off Topic i sig som är dold som är problemet. Jag tror snarare att det handlar om att Off Topic är en för bred session, vilket gör att nuvarande hantering av problemet har för hög andel collateral damage.
Lösningen jag ser är istället att skapa ett specifikt politik/filosofi-forum som döljs för resten av användarna. Det känns som den lösning som bäst isolerar de problematiska diskussionerna från resten av forumet utan att slå mot trådar om hyfsat värdeneutrala ämnen. Dock skulle ett forum vid namn "politik" kanske uppmuntra till att starta politiska diskussioner. Därför skulle jag döpa formuet till "städ", och beskriva det som "forumet dit moderatorerna städar undan potentiellt svårmodererade diskussioner".
Det är mitt lösningsförslag på det hela.
Übereil