Nekromanti Offensiv

seinet

Swashbuckler
Re: nogos url

Jo jag vet, men jag har hört att det eventuellt skulle fixas så att man flyttade över hela NoGo till Galilei och fixade nogo.rollspel.nu som adress till det...

Det är väl trots allt en del av projekt INKA va?

/Seinet Wintermute - Sitter hemma och har ont i foten

Snow

Swashbuckler
Re: nogos url

Tvärtom skulle jag säga. Neoworld (som sedan blev inka) skulle bli en del av nogo. Jag vet inte vad Gardener håller på med och ripperdoc ser man aldrig till. Så jag har adopterat filerna och publicerar dem (med ripperdocs tillstånd) tills vidare.

DjeVul

Warrior
Fula vapen?

Vad tyckte ni själva om designen på vapnena?

Jag tycker många, om inte majoriteten känns ganska löjliga och det finns få favoriter... många skulle jag kasera under produktionen...

Var ni verkligen nöjda med alla vapen ni designade... kändes de realistiska?

/Martin

DjeVul

Warrior
Fula vapen?

Vad tyckte ni själva om designen på vapnena?

Jag tycker många, om inte majoriteten känns ganska löjliga och det finns få favoriter... många skulle jag kasera under produktionen...

Var ni verkligen nöjda med alla vapen ni designade... kändes de realistiska?

/Martin?

Blippe

Warrior
Re: Offensiv - klargörande

Och vissa personer svarade att ni borde lägga era krafter på annat håll, eller?

Den säljer otroligt bra, tryck upp fler, eller ännu hellre, gör det inte och låt efterfrågan bli enorm (?/images/icons/cool.gif?) så att vi som har dom kan stila eller sälja den dyrare än vad de kostade från början!

-För övrigt så anser jag att rollspelsmedjan bör uppdateras!

Snow

Swashbuckler
Interdynamics kan väl få lite hagelvapen också... De skall ju ha ett vapen av varje typ... :)

Snow

Swashbuckler
Allt tar ju tid att skriva. Och eftersom hela manuset till NO var (i princip) klart var det kanske inte så svårt att lista ut vilken som blev den första modulen.

nu eftersom NO har sålt slut kanske vi kan förvänta oss att de kan skruva upp takten lite...

Jerry Sköld

Veteran
Till att börja med, Marco (och ni andra Neomänniskor (ha,ha) som var involverade med produkten): ett mycket bra jobb med ämnet som helhet. Eldvapen, vapenlagar, tillbehör (speciellt den prylbögiga solglasögonspalten) mm, allt till den största belåtenhet. Som folk säkert förstått via tidigare gnällspalter så brukar mina egna N2-kampanjer inte vara speciellt militört präglade, men detta var ändå godis.

Så långt inledningen; nu bör jag kunna följa upp med en vild samling av åsikter, eller hur? Jag skriver, av och till, fortare än jag tänker... ta därför inte illa upp om jag av och till uttrycker mig en smula kraftigt.

* Varför, varför,varför ett så pass töntigt namn som "Death Ordonance"? det låter definitivt som ett företag grundat av halvlobotomerade rollpersoner med en förkärlek för .50-kalibriga handautomatkanoner, och det är inte bra för spelkänslan. Vilket företag eller regeringsstyrka med självrespekt skulle handla från "AB Dödsvapen"?

* Stridskonster. Varför skulle någon vilja lära sig en "vanlig" SLagsmål-färdighet? Varför tar inte varenda gängmedlem Street fighting, eller dylik färdighet? Det är iofs en förbättring från N1 (däringen hade råd att bli ens halvbra på obeväpnad närstrid om du ville kunna slå, sparka OCH skall), men det känns ändå som en endast halvfullbordad tanke. Jag vill dock tacka för slakten av Wrestling som stil; jag skrattade så att 7up sprutade ur mina näsborrar då jag läste det. Min kompis, som äger boken, blev mindre glad, men...;)

* SNÄLLA, låt oss slippa vidare militära supplement. Vi behöver inte en ny bok för att föreställa oss hur t ex Främlingslegionen eller Navy SEALS fungerar i N2-världen; varenda militörfetischist med självrespekt är redan i besittning av all kunskap som krävs för detta. Jag vill heller inte personligen se N2 urarta till någon sorts militär pseudosimulation - Offensiv innehöll mer än nog av vad som kan tänkas behövas vad gäller strid och krigföring. Vill man ha mer av den strategiska militära biten så bör man nog vända sig till just krigssimulationsspel; de borde kunna konverteras med lätthet.

* Vad vi behöver nu är N2 KRIM, med en beskrivning av samhällets skuggsida. Ripperdocs, datastölder, svarta marknader, gängverksamhet och brottsyndikat. Ge oss Cyberpunkspecifika skurkaktigheter såsom "Ghost hacks", rykten om fria AI:ar, lowtechkulter i uttorkade kloaker, kåkstäder uppbyggda av gamla moderkort, mm. Färg och stämning, som man kan använda som man vill; å ena sidan kan man engagera sig i gängpolitiken, å anda sidan använda nömnda kåkstad som skådeplats för sin paramilitöra manöver, om man nu gillar sådant... "Strid i bebyggelse", som vår residente vapenorch skulle kalla det. ;)

Perenna

Swordsman
Jag vill dock tacka för slakten av Wrestling som stil; jag skrattade så att 7up sprutade ur mina näsborrar då jag läste det.

Wrestling är inte slaktad. 'Stilen' finns även i Offensiv... /images/icons/wink.gif

Jerry Sköld

Veteran
Jag misstänker att det föreligger ett av den Svenska Akademien sk "Missförstånd". Jag syftade till den "slakt" (syn.: sågning, parodi, drift med) som förekommer just i Offensiv-boken. Grymt rolig.

Perenna

Swordsman
Jag misstänker att det föreligger ett av den Svenska Akademien sk "Missförstånd". Jag syftade till den "slakt" (syn.: sågning, parodi, drift med) som förekommer just i Offensiv-boken. Grymt rolig.

Ah... Okej. Jag misstänkte att det kunde ha varit så, men eftersom Du nämnde stridskonstreglerna i både Neotech 1 och Offensiv, så räknade jag med att Du syftade på stridskonsterna som fanns i Nippon (till Neotech 1). Redan där finns ju parodin på 'Wrestling', så jag vågade mig på chansningen att ni missat den i Offensiv... /images/icons/smile.gif

ZerXes

Veteran
Re: Offensiv, lite [ot]men ändå

det jag skulle klaga på är nog storleken på hårddiskarna, en normal hårddisk ligger där på typ 200GB, idag har diskarna typ 120GB som max, och det känns som om dom kommer vara större om 60 år med tanke på hur mycket dikutrymmet har ökat med åren =)
jag läste föresten nyss om en ny teknik som gjorde det enkelt att bygga en disk på 14 000GB, den kallades Matrox big drives eller nåt...

smagu

Veteran
N2 KRIM

Tack för ett mycket bra inlägg.

Även om jag själv tillhör vapen och millitär fetichisterna så håller jag med dig. Det N2 just nu saknar är miljö beskrivningar. Euro är på väg, den är efterlängtad, men jag tycker att du har helt rätt vi behöver mer inspiration och tips om N2:s skuggsida. Det jag också saknar och har gjort sedan N1 kom är mer info om hur Cyberspace fungerar och tips och råd hur man skall få spelare intresserade av att spela
Cyberjockeys/Hackers. Jag känner att det som SL saknas en hel del info om detta för att jag på ett bra sätt skall kunna motivera och leda spelare som vill ta den rollen.

Jag vill därför efterfråga två moduler
N2 Krim (som Jerry Sköld så eminent beskrev och döpte)
N2 Cyberspace ( dessa kanske kan slås ihop)

/Smagu

PS Detta är inte klagomål, bra tips på förbättringar Ds

Jerry Sköld

Veteran
Re: N2 KRIM

Ärligt talat så håller jag och en kompis på med ett första utkast på hur N2 KRIM skulle kunna se ut, med baktanken om att försöka få folket på Neogames intresserade. Vilket bättre sätt att visa entusiasm än att sätta igång direkt?

Tack för medhållet; det är alltid gott att veta att man kan föra en civiliserad diskussion även om man har olika åsikter ibland.

G

Guest

Guest
Krig är oxå rollspel. Bara lite mer brutalt och dödligt, inget för partygrabbar som bara är ute på Webben.