Nekromanti Offensiv

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
/images/icons/shocked.gif
jag tycker att det är dags för att neogames ger en jäkligt bra förklaring till varför Offensiv inte har släppts. Den är typ bara nåt år försenad.... hela sommaren gick jag och drömde om offensiv. men inte faan kom den

Vad är förklaringen denna gång. Jag tror att varenda lite Neotech-spelare vill veta vad som hänt med Offensiv.

dålig stil, säger jag bara.
/images/icons/mad.gif


MVH
 
Last edited by a moderator:

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Ett år? ETT ÅR? Jag skulle hellre säga 5-6-7 år.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
BIFALL!!!

Jag håller med... Jag tycker att det är på tiden att vi kan få något svar på frågan "Varför kommer inte Neotechs mest efterlängtade modul snart" Senast var det pga EON II...
hur kommer det sig att Eon har en massa moduler klara och Neotech har jättefå trots att Neotech är äldre (döda mig inte ifall jag har fel)... Kommer ALLA moduler till N2 dröja så länge? i sådana fall är det bäst att lägga N2 på hyllan ett par år och ta ned det när modulerna kommit ut...

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: BIFALL!!!

Jag tycker Neogames inte alltid ska sätta EON i rummet före. Senast var det EON II som kom före Offensiv och nu lovar Neogames att Offensiv kommer först, vi får se hur det blir med den saken... Nej, jag tycker att Neogames skall lägga EON på hylla fram tills Neotech Militech ;)

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag har blivit trött på att vänta på offensiv nu men oxå på allt tjöt om att den aldrig kommer. Visst, det är j-igt dåligt av Neogames, det här med Offensiv, och jag tycker oxå att dom borde förklara sig, men det blir ju nästan bara tjat om att den aldrig kommer här på forumet. Jag menar, man kan ju ägna sig åt att skriva inlägg om annat, mindre uttjatat, som berör Neotech.
Neotech är faktist spelbart även utan Offensiv! Men jag längtar oxå efter den...

/Boboliwsy
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag kan ge en delvis täckande, i högsta grad inofficiell förklaring.
Råmaterialet till Offensiv har flera gånger varit i stort sett klart (råmaterialet är en kasse med Word-dokument). Men det första stora problemet var att det blev för mycket för en modul. Alltså var vi tvungna att stycka upp det. I samma veva blev det luckor som var tvungna att fyllas igen. Jag gjorde detta våren 2000.
Sedan kom Eon II, och tog av ekonomiska skäl (sorry, men så är det) över produktionen. Under december började Carl Johan läsa och korrigera texterna, samt förlayouta (bl.a en _massa_ vapenbilder). Vad som hänt nu efter året vet jag inte. Jag skulle tycka det var mycket underligt om Offensiv inte kom ut innan GothCon, men å andra sidan kan alltid nåt mysko hända (även om det inte borde göra det). Mer än så här vet jag inte, men jag hoppas det är lite tröst, eller något åtminstone.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Troligen denna förklaring

"Jag tycker Neogames inte alltid ska sätta EON i rummet före. Senast var det EON II som kom före"

1) Eon (första upplagan) var slutsåld

2) Eon säljer bättre än Neotech

Och tänk på att Neogames måste gå med liten vinst för att de anställda skall få lite föda i magen...

Riddaren - har dock ingen kontakt alls med Neogames, men min troliga anledning


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: Troligen denna förklaring

Jag förstår att de var tvugna att släppa EON2... Men alla andra moduler som finns till EON...
dom är jättemånga medan N2 har ett fåtal....
vi vill ha vårat offensiv...
det kommer att sälja...
de flesta N2 spelare kommer att köpa det...
Det värsta är dock att vi inte har ett datum att se fram emot... utan det enda som står är att det kommer i vintern 2000.... (det är 2001 nu va?)

//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Troligen denna förklaring

"Det värsta är dock att vi inte har ett datum att se fram emot... utan det enda som står är att det kommer i vintern 2000.... (det är 2001 nu va?)"

Hmmm...vintern 2000 skulle inträffa två gånger, vilket inte funkar (jan-mars och nov-dec), det syftas säkert på vintern 2000-2001, då kan det bara inträffa en gång.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: Troligen denna förklaring

jeflar vilket snabbt svar...
jeje...
Hoppas du har rätt...
Men iofs... dom skrev vintern 2000 under sommaren 2000 så det var underförstått(kanske)..
eller?
Hoppas du har rätt för då är det bara 1-2 månader kvar!!
Eller är jag ute och cyklar?

//Gunnar -- trött

Watashi aku ryuujin desu
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Troligen denna förklaring (OT)

"Eller är jag ute och cyklar?"

Näää, du är antagligen inomhus och sitter fram en dator med bildskärm ;-)

Riddaren - svarar snabbt om han är online


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
22 Jan 2001
Messages
10
Location
Kramfors, Sverige
Nu är det så att forumsfolk har klagomål i blodet, så vi måste klaga på Offensiv innan det kommer, klagar vi på offensiv när det kommit så behöver RipperDoc inte äta sina kängor! Så när offensiv kommit måste vi knipa ihop och inte yttra minsta lilla klagomål förrän MiliTech släpps...

All these words they make no sense,
I find bliss in ignorance.
Linkin Park - One Step Closer
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
de tappade bort den bland eonboxarna inne på lagret och nu kan de inte hitta den igen...
och i stället för att skriva en ny så sitter de och äter panpizzor, dricker kapitalistcola och ser på hockey, alla iförda nätbrynjor. de äter upp pengarna ni skickade till dem i förskott.

skulle kunna vara ett sannolikt scenario.

hoppas bara inte den blir som krigarboken i eon, den suger ju verkligen getpung. varför kan neogames inte skriva skojiga moduler om rymdfarten..? jag skulle gärna ha viljat läsa röd sand, men den gjordes ju aldrig.
men, neogames skriver ju inte alla sånna skojiga moduler, de måste ju tjäna pengar oxå och det kan man ju inte klandra dem för. ska nog ta och skriva mina egna moduler.

ladda ner smaffy's egna moduler på ----> [<a href="http://www.crosswinds.net/~smaffy/rollspel">[color:red]www.crosswinds.net/~smaffy</font color=red></a>]

Smaffy är jag. blä.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,617
Location
Klippan
Med tanke på att det hela tiden dyker upp en massa newbies som frågar "vad betyder E och H i vapentabellerna" eller "haha, titta det står om magiska ritualer i utmattningskapitlet" så lär det inte funka (och det är jag glad för).

Snow
Dead, but still walking around
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
CJS lovar personligen

att Neogames inte kommer släppa någon ny modul innan Neotech offensiv har kommit ut i butikerna, enligt Neogames hemsida (uppdaterad idag)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Svartsmurfen

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
121
Location
Handen
Från Neogames mailinglista:

Vad händer i ateljén?

Vi arbetar för fullt med Neotech Offensiv. Vi lovar härmed högtidligt att vi inte kommer att släppa någon annan bok förrän Neotech Offensiv finns på hyllorna i din butik. Parallellt med Offensiv så arbetar frilansare med fler framtida moduler till Eon.




Svartsmurfen.

"Go for the eyes, Boo! GO FOR THE EYES!"
- http://www.algonet.se/~johan-ek
 

Lars

Veteran
Joined
4 Aug 2000
Messages
33
Location
Luleå
Offensiv är något utav en legend inom dom Svenska rollspelen. Jag förhandsbeställde Neotech v1 från Spel & Sånt i Göteborg där CJS jobbade. Ganska snabbt kom Metusalems offer och Nippon. Sen kom ett nyhetsbrev där det stog "snart kommer en utrustnings gudie, en vapen guide och en bok bara för SL". Utrustningsmodulen var Hardware, och vapenmodulen gick redan då (om jag inte minns fel) under namnet Offensiv. Det var bara ca 5 år sedan och jag har aldrig slutat hoppas på den dagen det skulle komma.

Offensiv till folket.
 

vanti

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
32
Location
Piteå, Schweden
Re: Troligen denna förklaring (OT)

Nu kanske jag har knark i ögat men jag har det för att det iaf står Våren 2001 på neotechs releaseplan på www.neogames.se //Errare humanum est, ignocere divinum. Non sum dei...
 
Top