Nekromanti Offentliga Dödsstraff

Aeon

Warrior
Har dom hängningar och tortyr som offentliga uppvisningar i Soldarn?

Damarien har i alla fall tortyr, pålning och korsfärstning, är Soldarn lite mer civiliserat?

GoblinGurra

Swordsman
Är det en stortjuven Zed från Södra Asharien som tagit kungens krona så avrättas han nog offentligt, men är det den lille tjuven Arok som tagit en fattig familjs enda silvermynt och sen döms till döden så blir det nog en mer privat tillställning.

Wictor

Warrior
En av de främsta orsakerna till att man har dödsstraff är väl för att avskräcka folk från att begå brott. Att då ha avrättningarna som privata tillställningar vore väl att motverka det syftet. Det är inte ociviliserat som så... bara ett annat sätt att tänka.

Hjalle

Swashbuckler
Skulle absolut tippa på att de har offentliga avrättningar. Däremot är tortyr officiellt förbjudet, och religionen skulle aldrig tillåta det ens av kättare och Daaktroende. Men förmodligen förekommer det ändå i viss utsträckning, i borgarnas och adelsmännens fånghålor...

-Hjalle, gissar.

Marcus J

Hero
Offentliga hängningar förkommer absolut. Har du modulen Asharien Och Soldarn? Där listar man olika straff för brott och jag skulle tippa på att alla dem verkställs offentligt. Kanske inte på det största marknadstorget i staden men likväl så att de som passerar förbi ser det.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Givetvis! Att de är så brottsliga vid unga år är ju bara ytterligare tecken på hur fördärvade de är. Häng dem högt!

Sedan tror jag nog att samtliga avrättningar är offentliga. Bönderna har i vanliga fall inga andra nöjen än att kasta sten och hetsa grisar mot varandra, så de måste få någon statligt sponsrad underhållning för att hålla sig lugna. Dessutom får de se vad som händer med den som sätter sig upp mot makten. Gärna över en period av flera veckor, med det hängda liket som en kråkattraherande del av landskapet.

Silvervarg

Warrior
Offentliga hängningar förkommer absolut. Har du modulen Asharien Och Soldarn? Där listar man olika straff för brott och jag skulle tippa på att alla dem verkställs offentligt. Kanske inte på det största marknadstorget i staden men likväl så att de som passerar förbi ser det.

Antagligen så är det rätt "centralt" belägna. Man vill ju visa folket, framför allt barnen, hur det går för den som bryter om lagen...

Silvervarg är för offentliga straff i Eon >;D

Thaar av Makho

Veteran
Dessutom behöver man inte kalla det tortyr. Zorianriddare hänfaller sig ibland åt "rättvis bestraffning".

Hjalle

Swashbuckler
Hehe, du har en poäng där. Jag har alltid sett Zoriánorden som lite skumma... :gremsmirk:

-Hjalle, inser.