Kom ihåg att både tågkompaniet och SJ ger 30% rabatt för resenärer under 25 år.
Jag vet inte hur det är med SJ, men från tågkompaniet har man möjlighet att beställa en hel kupé, med 6 sovplatser i, för 500 kronor per plats, istället för 600. (Ifall man kan få rabatt för detta vet jag inte, isåfall kanske det beräknas efter hur många som är under 25, eller så måste alla vara under 25..)
Så ifall ni befinner er på tågkompaniets sträcka mellan Göteborg och Umeå så kanske ni vill dela på en kupé tillsammans? Egen kupé.. Med rollspelare.. Ni vet vad det betyder? Rollspel!
...så jag dyker då upp ialla fall (dock bör det nämnas att dte är ett 500kr dyrt stenkast men det är det nog värt).
Någon bode ta och ta med sig alternativt låna en webbkamera till helgen så att vi kan dokumentera denna historiska händelser och visa alla som inte kommer vad det missade.
Och är det någon som har några trevliga böcker de vill få sålda så borde det väl finnas möjlighter till en liten auktion/byteshandel.
/Elin (fvh) kan också tänka sig att skriva autografer, är linslus och börjar haf trångt i bokhyllan
Argh! Tågpriserna var ju inte nådiga o_o;
Det var tillochmed billigare att flyga till Umeå från Bromma flygplats än att ta tåget. Men ändock, jag dyker nog inte upp om inte någon med bil ska dit och jag lyckas tjata till mig att få åka med i bakluckan typ.
Som du redan vet så kommer jag ifall ekonomin tillåter, lokal håller på att fixas och tågkompaniet lär vara ett bra alternativ att använda sig av för transporten, bostat bör inte vara några problem för mig heller.
Det finns faktiskt en liten möjlighet att jag dyker upp, om bara permissionen tillåter... och ekonomin... Boplats blir inget problem iallafall.
Så om ni bara håller mej (oss) fortsatt uppdaterad om ändringar i planerna och lokaler och liknande så vet man aldrig ifall en finsk dvärg dyker upp.
Tänkte bara meddela att jag förhoppningsvis kommer, om inget oförutsatt händer och att jag har råd, men jag har inte svarat på omröstningen, eftersom det ännu är osäkert om jag kan komma.
Det är ju jättelångt bort!
I alla fall om man bor i hålan Strömstad långt bort i ingenstans och skärgård.
Forumträff i Umeå är som forumträff i Uzbekistan typ ... nästan ...
/The Gorger, som tycker att allt norr om stockholm är Lappland och långt bort
Klart du ska komma! Om inte annat får du skaffa dig permission! Så kallad bonnpermis...
Eller hötta lite med ditt tjänstevapen framför näsorna på officerarna... Det borde få dem på andra tankar, eller nått
Edit: Jag kommer ju inte ha några som helst problem att dyka upp i alla fall... Så jag är bara glad för varje annan forumit som dyker upp! Ni kanske borde lägga upp det här på förstasidan också för dem som inte kollar dett a forum?
Nja, saken är det att första träffen var i Göteborg, andra träffen var i Stockholm, detta är tredje träffen och den är i Umeå, fjärde träffen kommer antagligen förläggas till skåne (troligtvis Malmö).
/Seinet Wintermute - Klippte bort c:a 10 cm av sitt hår idag
Fast det är inte så jättemånga större städer som ligger mitt i sverige med lagom stor skillnad i breddgrad? Det skall ju helst vara något ställe där man kan hitta på något också...
/Seinet Wintermute - Rackar ner på alla städer som är mindre än Göteborg, och som en Göteborgare SKALL man tycka illa om Fjollträsk
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.