Nekromanti "Officiell" forumträff i Umeå

Sodivra

Champion
Åh, och angående polls...

Tänkte nämna detta i förbifarten, men glömde, och inlägg med polls går inte att redigera..

Men nu är en ny röstning uppe på förstasidan, och det kommer nu att uppdateras lite oftare.

Ackerfors

Alas, your rapids!
*kollar pris på tågbiljetter*

Varför Umeå? *buhu* :gremwink: Nae, men jag kommer om ekonomin tillåter. Man får väl hoppas på det! :gremsmile:

Sodivra

Champion
Angående pris..

Kom ihåg att både tågkompaniet och SJ ger 30% rabatt för resenärer under 25 år.
Jag vet inte hur det är med SJ, men från tågkompaniet har man möjlighet att beställa en hel kupé, med 6 sovplatser i, för 500 kronor per plats, istället för 600. (Ifall man kan få rabatt för detta vet jag inte, isåfall kanske det beräknas efter hur många som är under 25, eller så måste alla vara under 25..)

Så ifall ni befinner er på tågkompaniets sträcka mellan Göteborg och Umeå så kanske ni vill dela på en kupé tillsammans? Egen kupé.. Med rollspelare.. Ni vet vad det betyder? Rollspel! :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Suck & snyfft !!

Om man ändå hade mer tid !! :gremfrown: Då skulle jag med glädje kommint. Men det verkar ju trevligt iaf !

Så jag får väll hoppas att det blir nått intresse av en forumträff här nere i skåneland.

Editet: Arrggg ! Medelandet ska var ett "snäpp" uppåt... :gremblush:

w176

Förlorad dotter
Ume är bara ett norrlänskt stenkast bort...

...så jag dyker då upp ialla fall (dock bör det nämnas att dte är ett 500kr dyrt stenkast men det är det nog värt).

Någon bode ta och ta med sig alternativt låna en webbkamera till helgen så att vi kan dokumentera denna historiska händelser och visa alla som inte kommer vad det missade.
Och är det någon som har några trevliga böcker de vill få sålda så borde det väl finnas möjlighter till en liten auktion/byteshandel.

/Elin (fvh) kan också tänka sig att skriva autografer, är linslus och börjar haf trångt i bokhyllan

Storuggla

Champion
Argh! Tågpriserna var ju inte nådiga o_o;
Det var tillochmed billigare att flyga till Umeå från Bromma flygplats än att ta tåget. Men ändock, jag dyker nog inte upp om inte någon med bil ska dit och jag lyckas tjata till mig att få åka med i bakluckan typ. :gremsmirk:

Storuggla, måste tänka €

seinet

Swashbuckler
Som du redan vet så kommer jag ifall ekonomin tillåter, lokal håller på att fixas och tågkompaniet lär vara ett bra alternativ att använda sig av för transporten, bostat bör inte vara några problem för mig heller.

/Seinet Wintermute - Är trött

Nu ska vi se...

Det finns faktiskt en liten möjlighet att jag dyker upp, om bara permissionen tillåter... och ekonomin... Boplats blir inget problem iallafall.
Så om ni bara håller mej (oss) fortsatt uppdaterad om ändringar i planerna och lokaler och liknande så vet man aldrig ifall en finsk dvärg dyker upp.

/BD, som verkligen vill...

Gardener

Champion
Tänkte bara meddela att jag förhoppningsvis kommer, om inget oförutsatt händer och att jag har råd, men jag har inte svarat på omröstningen, eftersom det ännu är osäkert om jag kan komma.

The_Gorger

Hero
Umeå?

Det är ju jättelångt bort!
I alla fall om man bor i hålan Strömstad långt bort i ingenstans och skärgård.
Forumträff i Umeå är som forumträff i Uzbekistan typ ... nästan ...

/The Gorger, som tycker att allt norr om stockholm är Lappland och långt bort

Balderk

Swashbuckler
Re: Nu ska vi se...

Klart du ska komma! Om inte annat får du skaffa dig permission! Så kallad bonnpermis... :gremsmile:
Eller hötta lite med ditt tjänstevapen framför näsorna på officerarna... Det borde få dem på andra tankar, eller nått :gremwink:

Edit: Jag kommer ju inte ha några som helst problem att dyka upp i alla fall... Så jag är bara glad för varje annan forumit som dyker upp! Ni kanske borde lägga upp det här på förstasidan också för dem som inte kollar dett a forum?

/Balderk, som är glad att han slipper lumpen

seinet

Swashbuckler
Norr om Göteborg är norrland

Nja, saken är det att första träffen var i Göteborg, andra träffen var i Stockholm, detta är tredje träffen och den är i Umeå, fjärde träffen kommer antagligen förläggas till skåne (troligtvis Malmö).

/Seinet Wintermute - Klippte bort c:a 10 cm av sitt hår idag

Balderk

Swashbuckler
Re: Finns redan på startsidan [NT]

Okej, bra! Jag kollar ju aldrig på startsidan så jag vet inte och borde väl egentligen inte uttalat mig om det...

/Balderk

seinet

Swashbuckler
Re: 5:e i Strömstad [ANT]

Hmm, tror faktiskt inte så. Man kan ju repitera Gbg, Sthlm, Umeå, Malmö...

/Seinet Wintermute - Är trött

Troberg

Sinister eater

Hmm, tror faktiskt inte så. Man kan ju repitera Gbg, Sthlm, Umeå, Malmö...
Rent geografiskt så hade det kanske varit smartare att inte lägga alla längs kusten...

seinet

Swashbuckler

Fast det är inte så jättemånga större städer som ligger mitt i sverige med lagom stor skillnad i breddgrad? Det skall ju helst vara något ställe där man kan hitta på något också...

/Seinet Wintermute - Rackar ner på alla städer som är mindre än Göteborg, och som en Göteborgare SKALL man tycka illa om Fjollträsk :gremlaugh: