Nekromanti Ogenomtänkt ide

Troberg

Sinister eater
Re: Har vi inte alla varit det?

De låte på er som om inga tjejer rollspelar... *undra*
De är färre än killarna, men de finns. Ett tag spelade jag i en förening med över en tredjedel tjejer.

Se det från den glada sidan, det är väl aldrig fel med en hobby som i huvudsak utövas av det motsatta könet? (Nej, jag är inte tillräckligt desperat för att börja med damfotboll! <font size="1"> Än... </font size> ) :gremgrin:

Det jag mest undrar om me de här me rollspel, e var jag ska börja...
Gör inte så stor grej av det. Det krävs inga förkunskaper eller förberedelser från din sida. Ta kontakt med en förening eller spelgrupp och prova så fixar det sig.

Ingen kommer att peka finger och säga "Haha, hon vet inte vad Thac0 är!". Rollspelare är en vänlig, hjälpsam skara, vi äter inte små barn och sparkar valpar och sånt. (Tror ni hon gick på den? :gremgrin:)

chrull

Stockholm Kartell
Re: Ny ide [oseriös]

skillnaden är att du skiter i en toalett och att det ur en bastuba kommer skit.

så. nu har du lärt dig nått nytt.

också drar vi ner på ot-halten lite... :gremlaugh:

chrull

w176

Förlorad dotter

Nja tjejer bland rollspelarnaär inta alls så ovanliga som de verkar vara om man tittar på andelen tjejer här på forumet av den anledningen att det är just ett forum. Då andlen personer som är så pass myket datanördar att det kan täcka sig ängna en himmla massa tid åt saker som forum villket ger kontentan att det blir väldigt få tjejer här.

(Får fram en ekvation på något sånt här om man antar att en 1/3 av alla rollspelare är tjejer och en 10del av alla som sitter speciellt mycket på forum och likande är runt 15% ger det en population tjejer på ett rollsples forum på cirka 5% villket jag skulle anta att vi är i förhållande till andelen aktiva forums användare (egentligen kanske andelen tjejer som sitter på intresseforum är mindre då det finns ett vidsst samband mellan rollspels- och dataintresse))

Hmm... enklaste sättet att hitta npågon att spela med är att söka nätet efter göteborgsföreningar eller gå in på forumets sökfunktion och söka på villka som har göteborg som hemstad (vet att Arvidos har det tillexempel och han har dessutom talat om att få in mer tjejer i hans spelgrupper så att han dessutom kan få sin lillasyster att börja spela) eller att fråga runt i bekantskapskretesen lite då det alltid finns chans (oftast en riktigt hyggligen en skulle jag tro) att man får napp den vägen.

Varmt välkommen förresten!

/Elin, svårt internetberonde

Mask_UBBT

Hero
Re: Vi admins har det!

"Själv så tycker jag inte att det låter som en så bra idé med ett nybörjarforum. Integration, inte seperation! Nå, nu ville väl inte troberg just separera dom heller, men jag har en övertro på antydningars kraft, åt bägge hållen. Nå, det var väl allt. Väl mött! *klamp klamp* "

Det bästa sättet att lära sej någonting är ju att bli dränkt i det. Ven talar franska bäst? Personen som bebott södra frankrike ett år, eller den som pluggat i skolan i tre?

Troligtvis den tidigare.

/Mask - som tycket ett utförligt introductionsmedelande är en bra idé. Jag upptäckte inte infosidan föränn i förrgår! :gremcrazy:

Mask_UBBT

Hero

"De låte på er som om inga tjejer rollspelar... *undra*"

Har träffat en i RL :gremfrown:
Det finns på tok för få rollspelande tjejer överhuvudtaget, så alla som man lägger märke till är varmt uppskattade. Visst, rollspel är en jävligt kul hobby, men man kan bara kul till en viss gräns om man inte har tjejer med(nej, det var ingen sexanspelning, tjejer kan vara väldiggt trevliga att umgås med, så länge man inte måste förstå sej på varför ni gör som ni gör alla gånger :gremwink: )

Sodivra

Champion
Re: Vi admins har det!

Jag upptäckte inte infosidan föränn i förrgår!

Hah, det är ingenting mot vissa andra här på forumet! Borde inte säga mer.. Men det är lika bra att ge igen för dom gånger jag blivit retad.. :gremgrin:

/Arvidos, inser att han använder forumet för privata ändåmål. :gremblush:

seinet

Swashbuckler

I just våran spelgrupp är det 50% tjejer, d.v.s. 2 stycken. Funderar dock på att locka dit ännu en vilket skulle innebära en spelgrupp med tjejer som dominerande kön (kan kanske bli lite farligt).

Just nu kör vi med att vi killar lirar karraktärer av manligt kön och tjejerna lirar karraktärer av kvinnligt kön, men det finns planer på att göra tvärtom, undrar hur det skall gå. :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Tycker det är underbart med det vackra vädret vi fått i Göteborg idag.