Nekromanti Okay.. vem blir först att bygga det här rollspelet?

Kalil

Swordsman
Spelledarkapitlet bör vara tydligt med att det är traditionella story-drivna äventyrsupplägg som gäller. Sandlådor stinker i kattkampanjer.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tycker inte att bilderna vi utgår ifrån stödjer en så specifik uppdelning. Sådeså.

nyvinter

Illustrationist
Recca;n147789 said:
Mouse guards regler är inget jag vill ha att göra med när jag spelar min barbaricat...
Mångt om mycket ja, men det fick mig att tänka på att ta Nature (cat) och släppa det på Pendragon. Det kräver lite jobb då Pendragon har ofoget att insistera på d100 och att alla ska vara riddare men som grundfilosofi tror jag det passar bättre med bilderna än att hacka MG eller PnyF.

.113

Swashbuckler
Katt År Noll, följ kattsamhället som skapas där du utvecklar ditt klätterträd och fixar sandlådan, kraffsbollarna och råttleksakerna... Katter & Klenoder eller Katter & Krafskonst vore ju också fint.

nyvinter

Illustrationist
.113;n147903 said:
Katt År Noll, följ kattsamhället som skapas där du utvecklar ditt klätterträd och fixar sandlådan, kraffsbollarna och råttleksakerna... Katter & Klenoder eller Katter & Krafskonst vore ju också fint.
Problemet med Katt År Noll är att det är på tok för mörkt och kräver att man gör en massa för annars dör man. Inte speciellt kattlikt.

Systemet behöver en inre konflikt och inte en yttre: vill du gå ut på urgulliga äventyr (som bilderna indikerar) eller vill du ligga i solen och spinna? PvP fungerar också när spelarna får slåss om vem som ska vara på varmaste platsen i värdshuset.

.113

Swashbuckler
Katter lämpar sig ju faktiskt utmärkt för dungeoneering bara för det liksom, inte nog med att de alltid landar på fötterna, så de har naturligt försvar mot t.ex. fallgropar (som bara är djupa, är det spetsar är det ju jobbigt ändå), de klättrar bra, ser bra i mörker osv.. Old school dungeons är the shit med 9 liv!