Här tyckte jag att det började bli lite jobbigt. Inget särskilt agg riktat mot Anders eller så, men det är synd att se att någon tar illa upp.
Jag kan förövrigt berätta hur det började, så att ni som klagade på att ni "inte förstod (vitsen/charmen/humorn/whaterver) med multipla användarnamn" kan få lite insikt i vad som drev oss skyldiga till denna orgie.
Det började (inte helt förvånande) på rollspelskanalen #rpgonline, där det vädrades om ditten och datten. Så plötsligt hoppar Dimfrost in och säger något om att Lord Renisis har skrivit ett kusligt inlägg på forumet. Vi kollar, och först funderar Arvidos på att låsa tråden - han tyckte den var ganska meningslös, blaha blaha. Men så är det någon (och jag kommer inte ihåg vem, men det var förhoppningsvis inte jag) att alla aktiva i kanalen svarar jättekonstigt på inlägget, exakt samtidigt, och med samma slutfrasering: "Och, du, är det inte lite OT, det här?" (ungefär). Så, efter en netsplit och lite andra problem gör sig gruppen redo att skicka iväg sina supertokiga svar (jag måste säga att jag tycker allas var jättetoppen, även nu idag, dagen efter). Än hade alltså ingen börjat med dubbelnickning, och märk väl - det var det inte alla som gjorde heller. Det är viktigt att poängtera ut att vi försökte
förbrylla Lord Renisis, och inte
förnedra honom (god, jag visste att jag skulle få hålla ett sånt här försvarstal), så som det till slut blev mellan han och Anders...
Nåja, några minuter rann förbi, och någrade började leka med tanken på att bidra mer till tråden. Men hur då? Svara på varandras inlägg? Knappast roligt. Nej, det behövdes oskyldiga, roliga, självdistanserade låtsasforumister för jobbet. Så jag plockade fram min gamla "Harmonia", Arvidos började experimentera lite med "Skyclad_Girl" och "Rättiath". Alla dessa "forumiter" har historier på forumet, och därför var det lite spännande att låta dem komma och leva i tråden, tyckte vi. Klockan
var trots allt frammåt ett. :<)
Det ena ledde till det andra. Jag vet inte riktigt var det började spåra ut ordentligt, men vips drog en himla massa snubbar sexskämt om Harmonia (som bland annat fick en del fräcka kommentarer om sina öron från Dimfrost), och inte bara spekulerades det i ett lesbiskt förhållande mellan Harmonia och Skyclad_Girl, de försökte
flörta med Rising också, och få honom till kanalen av dunkla skäl. Kort och gott, vi spelade
rollspel. Klockan var nu frammåt fyra.
Vi lyckades inte få Rising till kanalen. Jag sa godnatt och farväl till Arvidos cirkus klockan halv 5, och vi gick och lade oss (även om jag misstänker att Harmonia och Skyclad_Girl stannade uppe hela natten!). Morgonen där på var en massa typer sura på oss. Konstigt.
Men jag förstår er, och jag är också ledsen. Jag är däremot
inte ledsen för att folk som "inte förstod charmen/humorn/det roliga/whatever i att ha dubbla användare gjorde grimars och slog sig för bröstet. Jag är ledsen för att Lord Renisis vid ett tillfälle kände sig mobbad. Verkligen, verkligen ledsen.
Och i slutändan verkade ju Lord Renisis inte bli förbryllad alls. Han är nog inte så lättbortkollrad. Nä, i Renisis har vi alla i sanning mött en överman.
Mogz