Nekromanti Okej då.

Sodivra

Champion
Okej, förlåt.
En ursäkt också till Vitulv för de multipla användarna, och till avatarex, och alla andra som tog lite illa upp.
Ursäkt till Lord Renesis för trådkapningen och Funkus-kapningen.

Men jag vet att tråden fick viss uppskattning också ändå, vilket var fint, så vi inte var helt fel ute.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ämen kom igen nu för f...

Lägg av nu Arvidos. Du behövde väl inte starta en ny tråd för det här? Rätta mig om jag har fel, men det är väl precis den här typen av inlägg som brukar ogillas skarpt av admins och moddar?

Jag tycker att vi har diskuterat mycket regler den senaste tiden. Vad sägs om att vi börjar uppföra oss istället?

här kan det gå om man skriver den här typen av inlägg. Och jag yrkar på att detsamma görs med den här tråden.

/Vulf

Sodivra

Champion
Hmm, jo.

Okej.

Ska jag bara sluta skriva här då, låsa det här också, eller förklara mig på PM? Jag frågar dig eftersom jag inte gör det här för moderatorernas skull, utan för de som tog illa upp.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Ämen kom igen nu för f...

Ja, men jag antar att Arvidos bara ville be om ursäkt för våra små skämt. Med tanke på trådens natur tycker jag det var förståeligt. Dessutom tycker jag att det var våldsamt kul så länge det varade, med multipla användarnamn och allt (det är en skillnad om de används för att vilseleda folk och inte bara som ett kort skämt), men det är väl en annan historia. Om någon tog illa upp på grund av mitt inlägg i den andra tråden ber jag också om ursäkt. Jag är jättesnäll egentligen. :gremwink:

/Dimfrost

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Aj då...

Hmmm.. jag handlade nog lite förhastat och var kanske en aning bitsk i tonen. Jag är bara rätt sugen på att hela rasket släpps och glöms bort om jag skall vara helt ärlig. Jag har inte tagit illa upp, men jag blir irriterad på flummerier med multipla användarnamn, särskilt som regeldiskussioner och forumskutym är ett rätt hett ämne nu för tiden.

Dessutom så blev som sagt en tråd låst av precis samma anledning i DoD-forumet. Det kan ge inkonsekvent bild utåt.

De var inte meningen att kritisera enbart dig Arvidos, utan snarare att sparka lite åt alla möjliga håll och kanter. Med kraft mot de som har betett sig tvivelaktigt i tråden under oss. En tråd som var rätt onödig från början och vars låsning jag stödde till 100%. Bra gjort Ymir.

Gör som du vill, lås eller låt bli. Någon förklaring över PM behöver jag inte, det är lätt att göra fel. Se på mig t.ex.

/Vulf

Sodivra

Champion
Re: Aj då... (Edit)

Jag är bara rätt sugen på att hela rasket släpps och glöms bort om jag skall vara helt ärlig.

Ja, jag förstod det, och jag är alltid sugen på att reda ut och veta att alla är bekväm och har talat ut om det dom håller inne på.. Till den grad att det kan bli irriterande, det är därför jag skriver det här inlägget. :gremwink:

Dessutom så blev som sagt en tråd låst av precis samma anledning i DoD-forumet. Det kan ge inkonsekvent bild utåt.
Ja.
Edit: Hey, wait a minute! Det var ju för att det redan fanns en sådan tråd!
Jag själv hade faktiskt föredragit att posta i gamla tråden, och tyckte det här var lite osnyggt själv, men den var ju låst nu, och jag ville inte ifrågasätta Ymir genom att låsa upp den.

De var inte meningen att kritisera enbart dig Arvidos, utan snarare att sparka lite åt alla möjliga håll och kanter. Med kraft mot de som har betett sig tvivelaktigt i tråden under oss.
Åh, det har jag förståelse för.

En tråd som var rätt onödig från början och vars låsning jag stödde till 100%. Bra gjort Ymir.
Ja, om inte Ymir hade låst den så hade väl jag fått göra det.

Gör som du vill, lås eller låt bli.
Jag skulle gärna se ifall någon annan har något de vill vädra, men det är å andra sidan meningen med låsning, att tråden inte ska växa mera. Jag är kanske inte så lyckad som moderator ändå. :gremwink:
Nåväl, tryck på meddela moderator-knappen om ni vill se den låst. Annars så låser jag den väl själv i kväll eller något.

Feuflux

omjonasson.se
och alla andra som tog lite illa upp.

Jag tog väl inte illa upp. Jag missar dock charmen/underhållningen/"det roliga" med att ha en massa olika användare. Jag behöver ingen ursäkt, men jag blir glad om ni (ni vet vilka ni är, själv är jag bara förvirrad...) lägger ner. :gremsmile:

(undrar hur snart den här tråden blir låst...)

Morgoth

Swashbuckler
Här tyckte jag att det började bli lite jobbigt. Inget särskilt agg riktat mot Anders eller så, men det är synd att se att någon tar illa upp.

Jag kan förövrigt berätta hur det började, så att ni som klagade på att ni "inte förstod (vitsen/charmen/humorn/whaterver) med multipla användarnamn" kan få lite insikt i vad som drev oss skyldiga till denna orgie.

Det började (inte helt förvånande) på rollspelskanalen #rpgonline, där det vädrades om ditten och datten. Så plötsligt hoppar Dimfrost in och säger något om att Lord Renisis har skrivit ett kusligt inlägg på forumet. Vi kollar, och först funderar Arvidos på att låsa tråden - han tyckte den var ganska meningslös, blaha blaha. Men så är det någon (och jag kommer inte ihåg vem, men det var förhoppningsvis inte jag) att alla aktiva i kanalen svarar jättekonstigt på inlägget, exakt samtidigt, och med samma slutfrasering: "Och, du, är det inte lite OT, det här?" (ungefär). Så, efter en netsplit och lite andra problem gör sig gruppen redo att skicka iväg sina supertokiga svar (jag måste säga att jag tycker allas var jättetoppen, även nu idag, dagen efter). Än hade alltså ingen börjat med dubbelnickning, och märk väl - det var det inte alla som gjorde heller. Det är viktigt att poängtera ut att vi försökte förbrylla Lord Renisis, och inte förnedra honom (god, jag visste att jag skulle få hålla ett sånt här försvarstal), så som det till slut blev mellan han och Anders...

Nåja, några minuter rann förbi, och någrade började leka med tanken på att bidra mer till tråden. Men hur då? Svara på varandras inlägg? Knappast roligt. Nej, det behövdes oskyldiga, roliga, självdistanserade låtsasforumister för jobbet. Så jag plockade fram min gamla "Harmonia", Arvidos började experimentera lite med "Skyclad_Girl" och "Rättiath". Alla dessa "forumiter" har historier på forumet, och därför var det lite spännande att låta dem komma och leva i tråden, tyckte vi. Klockan var trots allt frammåt ett. :<)

Det ena ledde till det andra. Jag vet inte riktigt var det började spåra ut ordentligt, men vips drog en himla massa snubbar sexskämt om Harmonia (som bland annat fick en del fräcka kommentarer om sina öron från Dimfrost), och inte bara spekulerades det i ett lesbiskt förhållande mellan Harmonia och Skyclad_Girl, de försökte flörta med Rising också, och få honom till kanalen av dunkla skäl. Kort och gott, vi spelade rollspel. Klockan var nu frammåt fyra.

Vi lyckades inte få Rising till kanalen. Jag sa godnatt och farväl till Arvidos cirkus klockan halv 5, och vi gick och lade oss (även om jag misstänker att Harmonia och Skyclad_Girl stannade uppe hela natten!). Morgonen där på var en massa typer sura på oss. Konstigt.

Men jag förstår er, och jag är också ledsen. Jag är däremot inte ledsen för att folk som "inte förstod charmen/humorn/det roliga/whatever i att ha dubbla användare gjorde grimars och slog sig för bröstet. Jag är ledsen för att Lord Renisis vid ett tillfälle kände sig mobbad. Verkligen, verkligen ledsen.

Och i slutändan verkade ju Lord Renisis inte bli förbryllad alls. Han är nog inte så lättbortkollrad. Nä, i Renisis har vi alla i sanning mött en överman.

Mogz

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har just kollat upp IRC-loggarna, och vi kan väl säga så att jag gärna låter bli att bringa klarhet i vems fel saker och ting egentligen var. Men hur som helst ska du ha tack för ett bra och klargörande inlägg i saken. Det var ju fasligt kul så länge det varade...

Och Harmonia, du har faktiskt väldigt söta öron... :gremblush: ^_^

/Dimfrost

Sodivra

Champion
Nå, nå..

Ja, det var lite synd att mobba Renesis sådär.
Men punkten då det spårade ut tycker jag var när vi började svara på varandras inlägg.

Innan så var det bara en konstig hälsning i en tråd, en massa skumma inlägg som kom på samma gång. Nu blev det, istället för en konstig liten kvirk i tråden som man inte riktigt fattade en urballning som "tog över" tråden. Inte för att en urballning är mindre kul, förvirras inte av det värdeladdade ordet jag valde, men den kan vara lite framfusig och onödig för oinblandade. :gremsmile:

Sedan så skulle jag inte beskriva loggen på samma sätt som dig, men det är mest kronologiska detaljer och så. :gremsmile:

Peace out.

/Arvidos, som hade kul.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Nå, nå..

Sedan så skulle jag inte beskriva loggen på samma sätt som dig, men det är mest kronologiska detaljer och så.

Tja, jag har ju inte loggen här, så jag gick mest på minnet (fat mistake). :)

Foggmock

Myrmidon
Re: Aj då...

Den var bara brutalt fånig och sarkastisk, ju. Inte för att försvara Arvidos (som väl kunnat posta i den låsta tråden och be om ursäkt med lite hänvisningar istället för att skapa en ny tråd.) men han var iallafall seriös.

jag tycker att hela tråden var fånig från början, och när det kom fem (sex?) inlägg samtidigt och jag dessutom hörde planeringen för det innan visste jag att det skulle gå snett. min egen medverkan var för att påskynda en eventuell låsning, då jag redan använt meddela moderatorknappen utan framgång.

Multipla användare var en liten flirt med Skyclad_girl för mig, eftersom jag var med vid tillfället och tyckte lite synd om Mogge. Att fler körde på samma sak tycker jag var tragiskt och fånigt. Arvidos borde låst tråden så snart som möjligt då den var löjligt off topic och dessutom grymt flippad.

Sodivra

Champion
Okej.

Eftersom ingen var riktugt sur så känns det lite uppklarare. Låser och lämnar det bakom.