Nekromanti Okej, nu tar jag mig vatten över huvudet!

Organ

Out of time, out of mind
Re: Succérecept

"I inga tidigare versioner av spelet finns detta med."

Utom, säg, 1st edition?
Det jag talar om som fattas i tidigare versioner av D&D är det att det är skitsvårt, på gränsen till omöjligt, att spela utan rutnät och figgar. 1st edition D&D går alldeles utmärkt att spela utan några som helst visuella props. På den punkten skiljer det sig inte från nästan vilket spel som helst som publicerades mellan åren 1974-2008.

/Anders

Flurtis

Hero
Jag litar på ditt ord här, jag har aldrig räknat på Lulu.

Du behöver inte svara men hur många sålda upplagor krävs för en plus minus noll ekvation på lulu, ungefär jämfört med sidantal i fyrfärg, svartvitt etc?

Eller om du har en länk (Orkar inte googla ska lägga mig) funkar det också

//Flurtis, nyfiken

Genesis

Ni dés ni maître
flurtis said:
Du behöver inte svara men hur många sålda upplagor krävs för en plus minus noll ekvation på lulu, ungefär jämfört med sidantal i fyrfärg, svartvitt etc?
Noll? Eller, det beror på om du satsat pengar på layout och illustrationer och så, men hela grejen med lulu är ju att man inte behöver lägga ut några pengar på att trycka upp 200 upplagor i förväg, utan de trycks upp en och en allteftersom kunder beställer dem. Vilket innebär att du inte behöver lägga ut pengar på tryck. Vad gäller Oskrivna blad så kommer jag att gå med vinst om jag säljer en kopia (om jag inte säljer det för självkostnadspris. Jag har inte bestämt mig ännu).

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, precis. De kostnader som man faktiskt har är exemplar till korrläsare, recensenter och så vidare. Men man börjar ju gå plus direkt. Det är det som är så trevligt (tillsammans med att man slipper riskera något). Nu är i och för sig Lulu sämre sedan prisändringen, jag har inte räknat på exakt hur mycket, men säkert uppåt 25 % i alla fall. Men det lär fortfarande gå att tjäna lite på det. Speciellt om man skriver lite tjockare spel som man kan ta mer för.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Succérecept

HJK said:
Jag tror faktiskt att rollspel egentligen skulle kunna vara "vuxenspel" i stil med rappakalja om det inte var så förknippat med alla jobbiga nördar. Eller ett spel för småtjejer som berättar historier om relationer tillsammans.
Som en rolig sidonot är Rappakalja gjord av rollspelare.

/Han som har börjat mer och mer att läsa vem som har konstruerat spelen han köper