Nekromanti Oktoberlandet Stämningsmusik?

Nässe

Myrmidon
Hej!

Igår kväll påbörjade vi testspel av den Trettonde najaden, andra delen i den kommande kampanjen till Oktoberlandet (Röd måne över Leongrad). Spelarna önskade sig stämningsmusik som passade landet och tiden, dvs Ryssland typ tidigt nittonhundratal. Jag smällde i alla hast ihop en lista med Rachmaninoff, Kalinka och ryska nationalsången. Vad skulle mer kunna vara med på en sådan spellista? Folksånger? Rysk militär körsång...? Kanske dragspel och balalajka?

Nässe

Myrmidon
Arfert;n173548 said:
Modest Petrovich Mussorgsky
Riktigt bra, tackar! Aldrig hört talas om honom. Känns som om det här kan passa alla spel, i alla fall fantasy. Slår nog an en mer lågmäld och sorgsen ton än det jag har innan på listan.

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Kul!

Vladimir Vystotsky?

På svenska finns tolkningar gjorda av bl.a. Stefan Ringbom.

Föreslår

Christian

Nässe

Myrmidon
Fiktionslek;n173580 said:
Kul!

Vladimir Vystotsky?

På svenska finns tolkningar gjorda av bl.a. Stefan Ringbom.

Föreslår

Christian
Såklart! Vad tänker jag på...

Zappelina

Swordsman
Jag brukade köra Sibelius, framförallt några av de långsamma och pampiga symfonierna (finlandia?) och jag tror saint-sains som uppvärmning, djurens karnival. Shostakovitj annars?

Nässe

Myrmidon
Zappelina;n173629 said:
Jag brukade köra Sibelius, framförallt några av de långsamma och pampiga symfonierna (finlandia?) och jag tror saint-sains som uppvärmning, djurens karnival. Shostakovitj annars?
Ska lägga in båda i listan, tack! ????

OT: Visst var det du som spelade Oktoberlandet med Mortal Coil som regelsystem?