Igår spelade vi äntligen Oktoberlandet, spelet jag velat komma igång med i över tio år. Spelat jag läst och läst om i bägge utgåvorna, men som vi av någon anledning aldrig spelat i gruppen. Men igår skedde det så äntligen! Vi använde Fate-reglerna från andra utgåvan (även det nytt för oss, då ingen av oss använt Fate innan), och körde första halvan av Fenix-äventyret Järnfågelns hjärta (nr 5 från 2018). Och det gav verkligen mersmak! Såväl värld som regler som äventyr fungerade utmärkt, och detta var definitivt bara början – nu väntar många spelmöten i Oktoberlandet för vår del!
Men det får mig att undra: det ryktades om fem delar i kampanjen som inleddes i grundboken och fortsatte i Den sista Najaden, men det verkar vara stiltje i utgivningen. Kommer det mer eller har spelet somnat in? Det vore mycket tråkigt om det somnat in – detta spel är lysande och jag hoppas på mycket mer av såväl Christian Mehrstam som av Nils Hintze!
Men det får mig att undra: det ryktades om fem delar i kampanjen som inleddes i grundboken och fortsatte i Den sista Najaden, men det verkar vara stiltje i utgivningen. Kommer det mer eller har spelet somnat in? Det vore mycket tråkigt om det somnat in – detta spel är lysande och jag hoppas på mycket mer av såväl Christian Mehrstam som av Nils Hintze!