Nekromanti Olästa böcker

Olle Linge

Snigel
Hear!

Vad klad jag blir när folk postar inlägg som det här. Det är få som har koll på utvecklingen fram till filmen och det är bara dumt att säga "wööö, den är ju inte som boken!". Det var aldrig meningen att den skulle vara som boken, precis som boken inte var menad att vara samma som radioteatern. Det är ett medvetet drag att skriva om den för varje medium. Personligen tycker jag radioteatern är överlägset bäst, även om jag gillar böckerna också.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Hear!

Personligen tycker jag radioteatern är överlägset bäst, även om jag gillar böckerna också.
På den tiden som reklamradio fortfarande var intressant, dvs. hösten 1993, så sände faktiskt en av stationerna i Gävle (City FM hette den då, sedermera Radio City, sedermera Megapol) radioteatern på onsdagkvällar.

Dewil

Foggmock

Myrmidon
Re: (För många) Olästa böcker

budoirpronografi

Antingen skrev du det där med flit, och då äger du, eller så skrev du det inte med flit, och då är du internetskadad. Det är du nog ändå i och för sig... :gremgrin:

Organ

Out of time, out of mind
Nåväl, jag har läst första kapitlet två gånger, den är jättekul bara "dittills", men så har jag ständigt blivit sugen på någon episk fantasy istället och bytt.
Om någon bok kan kallas "episk fantasy" så är det Liftaren. Jag menar, planeter som rivs för att det ska byggas intergalaktiska motorvägar, samt möss som designar Norge. Episkt är inte ens förnamnet. :gremcool:

/Anders

solvebring

Superhero
hehe... Jasså, det tycker du. Jag vet inte om jag tycker att den just är så episk, men jävligt häftig är den i alla fall. :gremsmile:

Tibbelin

Warrior
Även jag har hela den sviten stående oläst i min bokhylla.

Jag är en manisk bokköpare och läser avsevärt långsammare än vad böckerna trillar in i bokhyllan. Jag vågar inte ens gissa på vilken bok som stått längst i min bokhylla oläst.

Tibbelin

Warrior
Man får skapa nya lässituationer, efter min flytt till lägenhet med badkar så placerade jag helt enkelt en bok i badrummet som är enbart för badkarsläsning. Sen kan man förstås ifrågasätta det smarta med att ha en Stephen King-bok där, men jag har aldrig vett att läsa/se böcker/filmer vid rätt tillfälle. Köpte Four Past Midnight när jag skulle flyga hem över Atlanten t ex, väl medveten om vilken berättelse som fanns i den.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Köpte Four Past Midnight när jag skulle flyga hem över Atlanten t ex, väl medveten om vilken berättelse som fanns i den.
Mardrömmar med Langoljärerna, va? Äh, den är väl inte så farlig (om du inte har flygskräck, förstås). Värre hade det väl varit om du hade bestämt dig för att kolla på Twilight Zone-filmen... fast den är väl egentligen inte så farlig den heller om man inte har flygskräck. Äh, vafan, jag bara svamlar, glöm vad jag skrivit.

Dewil

MrG

Swashbuckler
Bra tips, sambon läser i badet, så det ska göras, men dock inte så länge som läshögen är lånad av kompisar.

-Gunnar (nya vänner = mer läsning)

Tibbelin

Warrior
Lider inte av flygskräck faktiskt, jag har bara intressant timing när det gäller val av litteratur och filmer. Monstruösa skräckfilmer precis innan läggdax är en annan favorit, efter en filmkväll en sommar i min ungdom så vågade min kompis inte cykla hem genom skogen (ska visserligen tilläggas att hennes föräldrar var bortresta just då med) så det var bara att meddela mamma och pappa att hon tänkte sova över och sen poppade vi i en komedi och bäddade ner oss framför TV:n på vinden.

Tibbelin

Warrior
Som den maniska bokköpare jag är så råkade jag förstås gå förbi en rea-låda på Åhléns idag och vips så har jag ytterligare två böcker i min ägo!

Det var dock långt ifrån det enda jag impulshandlade idag.. men jag köpte åtminstone de fyra sakerna som stod på listan, och kanske en sådär bunt massa till..