RaskoInikov
Veteran
Om det skall vara två olika nuffror som man kan vara olika bra på, då kommer det få väldigt konstiga effekter. Ponera exempelvis att jag har Stickvapen 5 och Huggvapen 3 (jag har ingen aning om hur din skala ser ut, så siffrorna är bara ryckta ur luften), och ämnar slåss med ett svärd; då kommer jag bara förlora på att hugga med det, och striden kommer se väldigt fånig ut då det enda jag gör är att sticka upprepade gånger utan någon som helst variation. Vill man göra det hela lite mindre monotont genom att blanda in hugg, då blir man bestraffad för det via systemet – och det är väl ungefär då min varningslampa börjar blinka.
Jag var nog otydlig i min första post, och det får jag äta upp nu (till mitt försvar; jag var trött). Det jag letar efter är inte olika färdighetsindelninger, utan vapen där effekten av skadan blir likadan men olika stor.
Sticker en RP ned en fiende med ett svärd använder hon stickskada men fortfarnade färdigheten sitt färdighetsvärde för att slåss med svärd.
Rent färdighetsmässigt har jag inte bestämt mej för hur indelningen ska se ut, men det lutar åt något sånt här;
Obeväpnad strid
Närstridsvapen
Projektilvapen
Pistoler & revolvrar
Automatvapen
Jag var nog otydlig i min första post, och det får jag äta upp nu (till mitt försvar; jag var trött). Det jag letar efter är inte olika färdighetsindelninger, utan vapen där effekten av skadan blir likadan men olika stor.
Sticker en RP ned en fiende med ett svärd använder hon stickskada men fortfarnade färdigheten sitt färdighetsvärde för att slåss med svärd.
Rent färdighetsmässigt har jag inte bestämt mej för hur indelningen ska se ut, men det lutar åt något sånt här;
Obeväpnad strid
Närstridsvapen
Projektilvapen
Pistoler & revolvrar
Automatvapen