Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Olle Sahlin, grand old man inom vår hobby, avled stilla i hemmet i morse. Han hade varit allvarligt sjuk i många år. Olle blev 64 år.
Last edited:
Vem är Björn Flintberg som organiserar gofundmen?Det finns mycket att skriva. Jag hann knappt träffa Olle, med en pandemi som kom i vägen, men den kontakt vi hade värdesatte jag verkligen. En av höjdpunkterna med Call of Cthulhu Sverige var att få bolla idéer med Olle.
Just nu har det också påbörjats en insamling till Olles minne, både för att hjälpa hans fru Karolina komma på fötter igen, täcka begravningskostnader och att kunna bevara den enorma mängd foton som Olle tagit under åren, framförallt på olika lajv. Kan ni bidra så gör det mycket.
Insamling till Olle Sahlins minne
Han ligger bakom Eloso Förlag, med spel som Chock och Call of Cthulu Sverige, och sen svenska Runequest är väl på gång också.Vem är Björn Flintberg som organiserar gofundmen?
Cool. Jag drar alltid öronen åt mig när så att säga en tredje part gör en insamling.Han ligger bakom Eloso Förlag, med spel som Chock och Call of Cthulu Sverige, och sen svenska Runequest är väl på gång också.
Lyssna mer på Björn:
Det är sunt. Björn genomförde oxå en insamling när Olle låg i koma som hjälpte Olle och Karolina mycket.Cool. Jag drar alltid öronen åt mig när så att säga en tredje part gör en insamling.