Nekromanti Om aktiviteten minskat på Rollspel.nu

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Att gå på fest

Och genom att utsättas för reklamen betalar jag, indirekt, för del av festen.
Precis som de flesta gör när det är fest; man tar med dricka och chips, och kanske till och med en pizza. Alla är med och betalar.

/M

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Moderatorregel ...

Ja, jag har förstått att du tycker det (även om jag inte riktigt begriper exakt vad du tycker).

Det är hur som helst akademiskt eftersom de regler som gäller på Rollspel.nu (vilka de nu blir) ska gälla både användare och moderatorer.

Moderatorernas makt är ingalunda absolut och allomfattande – tvärtom låter den dem endast ingripa mot sådana användare som bryter mot reglerna.

(Du behöver alltså inte fortsätta på det inslagna spåret, för så länge jag är tf Forumredaktör kommer vi att ha regler för användarna. Punkt.)

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg

Jag inser att vi kommer att ha regler för användarna. Men i likhet med fackliga förhandlingar så handlar det väl om att mötas någonstans på mitten, förhoppningsvis.
Det som är viktigt är inte reglerna för användarna de kommer att finnas. Men det är viktigare med starka regler för moderatorerna också.

Big Marco

Läskig
Re: Att poängtera

Det är intressant att vissa användare bara ger sig in i pajdiskussioner om format och så sällan är med i diskussioner om spel.

De användare kanske skulle hitta ett forum som handlar om att diskutera regler? Det vore säkert förlösande.

Krille

Super Moderator
Beviset för att moderatorregler finns

Men det är viktigare med starka regler för moderatorerna också.
Det finns ett jättebra bevis för att de där starka reglerna finns: du är inte permbannad. Du får ursäkta att jag säger det rakt ut, men hade jag fått så hade jag gjort det.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Partypartyparty!

Och varför skulle du inte göra det? Du kan inte gå runt och försvänta dig att alla andra ska betala för dig. Det kostar att driva ett forum. Vilket skulle du föredra; att siten, som nu, finansieras av reklampengar och donationer, eller att alla registrerade användare varje månad får en faktura av Gardener?
Läs gärna diskussionen innan du postar. Krille hävdade att det var en privat fest eftersom jag inte betalade något. Och jag replikerade att jag visst betalar, genom reklamen.

Jag har inga problem med reklamen, framförallt eftersom den är så lätt att blockera om jag känner för det med hjälp av Ad-Block eller vad jag nu känner för. Däremot, så länge jag ko0llar på reklamen ibland så betalar jag för mig.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Jag tror att dina argument skulle få mycket mer respekt och du skulle få gehör för det du säger, om du bara stod emot den där första reflexen.
Det håller jag med om och går förbehållslöst med på; jag är på intet sätt perfekt och tar gärna emot kritik där sådan är befogad. Om någon tagit illa vid sig för något jag sagt ber jag mer än gärna om ursäkt - ursäkter kostar inget, och jag ber hellre om ursäkt en gång för mycket än en gång för lite.

Jag ska försöka tänka mig för mer i fortsättningen, och tackar för ditt påpekande.

Dante

Staff member

lokomotiv said:
Jag inser att vi kommer att ha regler för användarna. Men i likhet med fackliga förhandlingar så handlar det väl om att mötas någonstans på mitten, förhoppningsvis.
Um … det här är inte ens avlägset likt en förhandling mellan likvärdiga parter.

Ta inte illa upp, men om redaktionen inte gillar ditt förslag så kan vi strunta i det helt och fullt och i stället genomdriva vårt eget. Om du inte gillar vårt förslag kan du inte göra ett skvatt åt saken. (Bortsett från att rösta med fötterna.)

Organ

Out of time, out of mind

Du missar att nyckelorden i partyliknelsen är "öppet hus". Utanför huset som, det visserligen privata, partyt pågår i finns det en skylt som lyder "PARTY! Alla är välkomna, så länge de följer de regler som lägenhetsinnehavaren satt upp." Om man då sedan man blivit tillsagd att man bryter mot reglerna genom att man röker inomhus, har sina leriga skor i soffan och kastar ostbågar på de andra festdeltagarna, kallar tillsägaren odemokratisk så skulle jag vilja säga att man inte bara är ute och cyklar utan även har rejält oslipade sociala skridskor.

/Anders

Dimfrost

Special Circumstances

Jag är totalt inkompetent dock så nöjer mig med att läsa andras intressanta inlägg.
Synd att du inte tillämpar den principen genomgående.

och nej jag kommer inte att anklaga någon för mobbing. Det har jag inget behov av har svårt att känna mig mobbad här.
Nej, du brukar ju mobba andra i stället.

/Dimfrost

Dante

Staff member
Skärpning! ...

Det där var ett skolboksexempel på den typ av inlägg jag vill försöka få bort från Rollspel.nu.

Det tillför ingenting utan är bara medvetet illvilligt och direkt riktat mot en annan användares person.

Låt bli att skriva såna inlägg!

Selly

Level 5 Laser Lotus

”och det är ganska tröttsamt[…]”

Ja, jag håller med. Det här är verkligen tröttsamt.

”isåfall tycker jag man skall stänga ned registreringen i förmån för inbjudningar. Då kan du säga att det är ett privat party hemma hos dig.”

Det kan han säga redan nu, eftersom det är upp till honom att bestämma hur han vill sköta inbjudningarna till sin fest. Det är verkligen inte upp till dig att råda över.

Nu har ju värden varit hygglig nog att gå runt och fråga sina gäster vad de tycker om hans fest (i och med det här specifika delforumet, som du ju verkar gilla att frekventera), så du har möjligheten att påpeka att du inte gillar det. Nu har du gjort det. Om och om och om igen. Det här med att sitta och tjata och gnata i tid och evighet och aldrig någonsin nöja sig med de svar man får … ja, det blir lite tjatigt, helt enkelt.