Nekromanti Om aktiviteten minskat på Rollspel.nu

Selly

Level 5 Laser Lotus
*Thunderous applause* [NT]

(Nej, det här tillförde väl inte så mycket, but your post brightened my morning, so I had to. Nothin’ to see here.)

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Beviset för att moderatorregler finns

Nejdå, Krille tolkar bara reglerna lite väl snällt. Tekniskt sett finns det inga regler som förbjuder moderatorer eller redaktörer att stänga av folk som förstör och förpestar forumet. Tvärtom anser jag det vara deras skyldighet.

/Dimfrost

Organ

Out of time, out of mind
Re: Partypartyparty! (ot)

Du har rätt, jag var lite snabb med att dra slutsatser.
Jag ber om usäkt.

/Anders

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: Om det här med rättssäkerhet…

Till att börja med: What Krille said below. Och nej, reklambanners som du ändå – enligt egen utsago – har blockerat räknas inte som att du betalar. Det går jag inte med på, som det så fint brukar heta.

”Det är ju överklassen som byggt det här samhället genom sin entreprenörsanda, det är väl klart att Sverige är ’hemma hos dem’.”

Det är diskutabelt vem som egentligen är ansvarig för att ha byggt upp det svenska samhället; det råder däremot inga som helst tvivel om vem som skapat, äger och bestämmer över rollspel.nu. Så om vi nu skall jämföra med samhället i stort så är redaktionen inte någon tvivelaktig överklass; det är snarare så att Gardener är Gud, Ackerfors är hans profet, och Dante är Gabriel vars uppgifter nu inkluderar att hålla ordning i trädgården och rensa ut ogräset. Gillar du det inte, så … sucks to be you, quite frankly.

”För övrigt finns det väl ganska gott om inskränkningar i svea rikes lag angående vad man får och inte får göra i sitt eget hem?”

Ja, det gör det. Man har dock fortfarande rätten att kasta ut folk som inte är välkomna.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Om det här med rättssäkerhet…

Och nej, reklambanners som du ändå – enligt egen utsago – har blockerat räknas inte som att du betalar. Det går jag inte med på, som det så fint brukar heta.
Jag skrev att jag kan blockera dem, inte att jag gör det. Jag gör det ibland, eller snarare - på vissa datorer.

Det är diskutabelt vem som egentligen är ansvarig för att ha byggt upp det svenska samhället; det råder däremot inga som helst tvivel om vem som skapat, äger och bestämmer över rollspel.nu.
Jag skulle vilja säga att det inte råder några tvivel om vem det är som ursprungligen satte upp servern. Allt efter det är åtminstone till ganska stor del användarnas förtjänst. Det är användarna som gör forumet till vad det är, det är användarna som bygger de sociala banden, sätter agendorna och bidrar med sin kreativitet.

Så om vi nu skall jämföra med samhället i stort så är redaktionen inte någon tvivelaktig överklass; det är snarare så att Gardener är Gud, Ackerfors är hans profet, och Dante är Gabriel vars uppgifter nu inkluderar att hålla ordning i trädgården och rensa ut ogräset. Gillar du det inte, så … sucks to be you, quite frankly.
Som jag brukar säga till de Jehovas som knackar på min dörr emellanåt: Även om Gud existerar är jag mycket osäker på hans rätt att bestämma över oss/mig. Bara föär att Gud är ansvarig för att jag skapades för inte det att jag med nödvändighet måste tycka att Gud är så särdeles förträfflig eller lyda honom alls.

Med andra ord; Gud, profeterna och gabriel är, i den mån de existerar, en högst tvivelaktig överklass.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Rälsning.

”Även om Gud existerar är jag mycket osäker på hans rätt att bestämma över oss/mig. Bara föär att Gud är ansvarig för att jag skapades för inte det att jag med nödvändighet måste tycka att Gud är så särdeles förträfflig eller lyda honom alls.”

Ja, nej, det går väl alldeles utmärkt att försöka hävda högerregeln vid en järnvägsövergång också. De flesta har dock självbevarelsedrift nog att stanna upp och vänta tills godståget passerat.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Rälsning.

Ja, nej, det går väl alldeles utmärkt att försöka hävda högerregeln vid en järnvägsövergång också. De flesta har dock självbevarelsedrift nog att stanna upp och vänta tills godståget passerat.
"Störst kör först" är en användbar överlevnadsstartegi men det vete fan om de är ett så särdeles bra etiskt rättesnöre... "Starkast bestämmer" trodde jag bara gällde som godtagbar sanning på skolgårdar.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Man, who could’ve seen that one comin’…

”’Störst kör först’ är en användbar överlevnadsstartegi men det vete fan om de är ett så särdeles bra etiskt rättesnöre... ’Starkast bestämmer’ trodde jag bara gällde som godtagbar sanning på skolgårdar.”

Tja, vad skall man svara på sånt här? Inte nog med att du fullständigt missar poängen, du kommer dessutom dragandes med de sedvanliga trötta liknelserna till småbarn och skolgårdar såfort någons åsikter inte överensstämmer med dina egna. Mot bakgrund av det så blir det väldigt svårt att ta det du har skrivet i din signatur på allvar.

Nu lägger jag ner det här spåret. It doesn’t take a rocket surgeon to see where it’s going.