Jag å min sida ser det som väldigt viktigt. Jag tror att vi tänker en hel del på det sättet även om vi inte reflekterar över det. Man gör små val och optimeringar i hur sent man kan gå för att komma precis i tid till bussen och det är besvärligare om man kommer lite för sent snarare än lite för tidigt och likaförbannat så går man lite senare varje dag. I all form av idrott så gör man avvägningar baserat på den info man har och det omgivande lägen man har. Man väljer vilka diskussioner man tar och inte tar baserat på hur mycket man vill ha något, vem man skall ta diskussionen med och andra kringliggande parametrar.krank said:Så jäkla exakt kan inte jag avgöra saker i verkligheten - om jag t.ex personligen ska försöka hoppa över något så kan inte jag säga att "det är 75% chans att jag lyckas nu". jag ser absolut inget egenvärde i att spelarns kan räkna ut sannolikheter bortom "det där ser svårt ut".
Jag konstaterade när jag hade en tid av rannsakan för ett systembygge att det kännes lämpligt att dela upp sannorlikheten i 20%-intervaller för att jag skall vara nöjd som spelare (dvs. jag vet/tror mig veta att jag har 0, 20, 40, 60, 80 eller 100% chans att lyckas).