Nekromanti Om att sätta sig på höga hästar

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Råkade snubbla in i redaktörsforumet och blir lite nekymrad när jag läser Ymirs inlägg;

Tja...se det så här: Extrema förutsättningar kräver extrema åtgärder. Som när jag häromdagen råkade börja diskutera Irakkriget och USAs utrikespolitik sedan Vietnam på ett forum fullt med rabiata, verklighetsfrånvända jänkare. Där förlorade man liksom den slutliga tron på någon form av förnuft hos en amerikansk allmänhet, och önskan att hela deras j-vla stat ska atombombas tillbaka till primatstadiet (vore iofs inte ett vidare långt steg) växte sig starkare än någonsin. Banning funkar ungefär likadant. Vissa går helt enkelt inte att resonera med, och är inte värda mödan att försöka. Andra stör man sig bara på. Åtgärden bör vara densamma imo: Bann, Bann, Bann. Det här är internet, trots allt, och vi har aldrig påstått att här skulle råda nån slags demokrati, även om vissa obstinata, dumdryga användare tycks tro det.

Därför förespråkar jag att vi utnyttjar vår makt som admins och bannar de som stör oss. Den här sajten är trots allt ett privilegium, ingen rättighet.

- Ymir, förespråkar diktatur, ja.
Jaså, det förespråkar du. Får jag då snällt fråga vad du räknar som "stör". Är det att inte tycka likadant som du? I så fall är det lika bra att du bannar mig direkt för dina åsikter och värderingar skriver i varje fall inte JAG under på.

Skrämmande nog så verkar det bara vara Arvidos bland redaktörerna som inte delar Ymirs åsikter.

Seinet fortsätter;

Bohem-fasoner, de skall väl lära sig att inte sätta sig upp mot autoriteter, ifall man lär ut att "det är okej att jävlas med sådana som har makt" så blir det ju bara AFA- och VAM-idioter av dem hela bunten. Jämför t.ex. dagens ungdomar i sverige med pensionärerna, pensionärerna växte upp med agning som en del av vardagen medans dagens ungdomar beter sig som idioter. Nej, ta i med hårdhandskarna från början.

Vi får ju tänka på att folk ser upp till oss också, vi skall föregå med att gott exempel och säga "Lyd de som har makt så händer inget".
Nej Seinet, jag ser inte upp till dig. Jag tycker visserligen att redaktörerna gör ett bra jobb här på forumet, men jag ser er inte som någon sorts övermänniskor som jag måste krypa för.

Hur har ni egentligen tänkt er? Ska vi "jobbiga användare" bara tillåtas uttrycka sådant som ni redaktörer skriver under på eler får vi ha egna åsikter. Ska ungtupparna bannas för att de inte skriver tillräckligt intelligenta inlägg? (Ymir passade på att skälla ut en grabb nyligen för att han hade råkat skriva om stridsgissel i eon-forumet). Ska vi som inte håller med er om hur rollspel skall spelas hålla käft och sälla oss?

Jag är grymt besviken.

Sodivra

Champion
Ja, det är hemskt..

Jag försöker säga till dom, men dom lyssnar inte på mig.. Dom lyssnar bara inte på mig.. Jag vet inte, det kanske bara var bra att redaktörsforumet råkade bli upptäckt, för jag orkade inte bära på det här längre, och jag orkade inte skvallra..

Nu får vi väl se vad som händer, men jag orkar nog inte mera. Inte just nu. Jag får göra något annat en stund..

Vitulv

aaaahhhh, ni skämta aprillo med mig!

Det tycks som att jag har gått på ett aprilskämt. Rejält dessutom. :gremblush:

Sodivra

Champion
Forumet skördar ännu ett offer!

Och det blir bara starkare och starkare av alla själar.. :gremsmile:
Synd att du hann komma på det innan mitt inlägg, bara.. :gremwink:

Vitulv

Haha

Och det blir bara starkare och starkare av alla själar..
Synd att du hann komma på det innan mitt inlägg, bara..
Haha, min själ har ni ingen användning av. Den är så rutten så att den stinker på en mils avstånd.
Men jag måste erkänna att ni fick mig! Du må tro att jag mös när jag hittade in i ondskans näste och sprang på otrevligheterna. Det var dags att sätta dit redaktörerna! :gremwink:

Fan Arvidos, jag kände lite sympati för dig där och tyckte verkligen att du var den ende gode i detta hav av demoner. Men nu tycker jag inte om dig längre. Du LURADES! :gremtongue:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tja...

Visst är jag ond, men det finns gränser. På redaktörsforumet gjorde jag mest parodi på mig själv :)

Att jag sedan faktiskt ser forumet just som ett privilegium och inte en rättighet hör väl inte till saken, egentligen. OT-mängderna på Eon-forumet börjar bli helt enastående, liksom nivån på diskussionerna, och jag försöker bara höja kvaliten genom att visa var gränserna går. Att sedan stridsgisslet var ett gränsfall där jag kanske agerade väl nojjigt kan jag inte förneka.

Redaktörsforumet var bara ett aprilskämt, alltså. Men har du ändock klagomål på mitt modererande får du gärna ta dem med mig personligen. Jag tål kritik, trots allt.

- Ymir, påpekar

Vitulv

Att jag sedan faktiskt ser forumet just som ett privilegium och inte en rättighet hör väl inte till saken, egentligen. OT-mängderna på Eon-forumet börjar bli helt enastående, liksom nivån på diskussionerna, och jag försöker bara höja kvaliten genom att visa var gränserna går.
Jag håller med men vill inte begränsa det till eon-forumet. Även om det kanske är värst infekterat. Jag tror dock att ni skulle få bra effekt om ni verkligen såg till att låsa trådar som inte hör hemma här. Dessutom så vore det inte fel med en reprimand förmedlad genom ett privat meddelande till den skyldige.

Redaktörsforumet var bara ett aprilskämt, alltså. Men har du ändock klagomål på mitt modererande får du gärna ta dem med mig personligen. Jag tål kritik, trots allt.
Och ett genialt sådant. Nej, jag har inget emot ditt modererande.

- Niklas, som hoppas att han om tio år inte fortfarande är känd som den där snubben som gick på aprilskämtet 2003.

Sodivra

Champion

Och ett genialt [aprilskämtet] sådant.

Tackar, både som iniativtagare och medlem i redaktionen som gjorde ett bra jobb med skrivandet. Det var ju vansinniga mängder som skrevs den första april, och vansinnigt roligt också, så jag är rätt säker på att de andra redaktörerna tyckte att det var lika kul som jag.

Men.. Nu då? Vad ska vi göra av redaktörsforumet?
Kanske är det möjligt att göra en artikel av det och spara med *host*ny teknik*host*..

Vitulv

Men.. Nu då? Vad ska vi göra av redaktörsforumet?
Kanske är det möjligt att göra en artikel av det och spara med *host*ny teknik*host*..
Tja, varför inte. Dock bör det kanske varningsmärkas så att vi inte råkar gå miste om nya forumsmedlemmar på grund av att vi framstår som "rollspel.nu - det nazi-fascistoida pedofilforumet".

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Det står ju en stor "APRIL! APRIL!"-tråd längst upp. Höhö, jag skulle vilja se den som var så korkad att han missade den... :gremwink:

Vitulv

jag skulle vilja se den som var så korkad att han missade den...
You´re looking at him. :gremblush:

Men till mitt försvar kan jag säga att jag råkade surfa in från "Inloggade"-sidan. Jag visste faktiskt inte om att det fanns ett redaktörsforum ty jag nyttjar endast kontrollpanelen.