Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Råkade snubbla in i redaktörsforumet och blir lite nekymrad när jag läser Ymirs inlägg;
Skrämmande nog så verkar det bara vara Arvidos bland redaktörerna som inte delar Ymirs åsikter.
Seinet fortsätter;
Hur har ni egentligen tänkt er? Ska vi "jobbiga användare" bara tillåtas uttrycka sådant som ni redaktörer skriver under på eler får vi ha egna åsikter. Ska ungtupparna bannas för att de inte skriver tillräckligt intelligenta inlägg? (Ymir passade på att skälla ut en grabb nyligen för att han hade råkat skriva om stridsgissel i eon-forumet). Ska vi som inte håller med er om hur rollspel skall spelas hålla käft och sälla oss?
Jag är grymt besviken.
Jaså, det förespråkar du. Får jag då snällt fråga vad du räknar som "stör". Är det att inte tycka likadant som du? I så fall är det lika bra att du bannar mig direkt för dina åsikter och värderingar skriver i varje fall inte JAG under på.Tja...se det så här: Extrema förutsättningar kräver extrema åtgärder. Som när jag häromdagen råkade börja diskutera Irakkriget och USAs utrikespolitik sedan Vietnam på ett forum fullt med rabiata, verklighetsfrånvända jänkare. Där förlorade man liksom den slutliga tron på någon form av förnuft hos en amerikansk allmänhet, och önskan att hela deras j-vla stat ska atombombas tillbaka till primatstadiet (vore iofs inte ett vidare långt steg) växte sig starkare än någonsin. Banning funkar ungefär likadant. Vissa går helt enkelt inte att resonera med, och är inte värda mödan att försöka. Andra stör man sig bara på. Åtgärden bör vara densamma imo: Bann, Bann, Bann. Det här är internet, trots allt, och vi har aldrig påstått att här skulle råda nån slags demokrati, även om vissa obstinata, dumdryga användare tycks tro det.
Därför förespråkar jag att vi utnyttjar vår makt som admins och bannar de som stör oss. Den här sajten är trots allt ett privilegium, ingen rättighet.
- Ymir, förespråkar diktatur, ja.
Skrämmande nog så verkar det bara vara Arvidos bland redaktörerna som inte delar Ymirs åsikter.
Seinet fortsätter;
Nej Seinet, jag ser inte upp till dig. Jag tycker visserligen att redaktörerna gör ett bra jobb här på forumet, men jag ser er inte som någon sorts övermänniskor som jag måste krypa för.Bohem-fasoner, de skall väl lära sig att inte sätta sig upp mot autoriteter, ifall man lär ut att "det är okej att jävlas med sådana som har makt" så blir det ju bara AFA- och VAM-idioter av dem hela bunten. Jämför t.ex. dagens ungdomar i sverige med pensionärerna, pensionärerna växte upp med agning som en del av vardagen medans dagens ungdomar beter sig som idioter. Nej, ta i med hårdhandskarna från början.
Vi får ju tänka på att folk ser upp till oss också, vi skall föregå med att gott exempel och säga "Lyd de som har makt så händer inget".
Hur har ni egentligen tänkt er? Ska vi "jobbiga användare" bara tillåtas uttrycka sådant som ni redaktörer skriver under på eler får vi ha egna åsikter. Ska ungtupparna bannas för att de inte skriver tillräckligt intelligenta inlägg? (Ymir passade på att skälla ut en grabb nyligen för att han hade råkat skriva om stridsgissel i eon-forumet). Ska vi som inte håller med er om hur rollspel skall spelas hålla käft och sälla oss?
Jag är grymt besviken.