Re: Ta bort OT-forumet [upprop]
Det är som med förolämpningar; den som tar åt sig av förolämpningar får, i mina ögon, skylla sig lite själv.
Nu är det många som svarat på dina inlägg och jag förstår att du kanske känner dig utsatt under detta tryck av svar.
men jag känner att jag behöver bemöta detta, för det är i min värld väldigt helt fel.
fortsättningen blir inte bättre från mitt sätt att se på saken.
Att man blir upprörd över en förolämpning handlar inte om den som förolämpar, utan om att man själv går i försvarsställning och blir aggressiv.
Här är du helt ute och cycklar, jag vet att du skriver i din fotnot att man inte riktigt ska ta dig på orden när du skriver och kanske gör jag här ett fel,
men det sätt du försvarar den som förolämpar och provocationer går verkligen ut över den användare som blir utsatt, tydligen ser du inte det eller väljer att inte se det.
Du har tidigare varit inne på att mobbing inte är önskvärt, jag håller helhjärtat med dig där, men det du skriver här är ju det typiska försvaret mobbare ofta använder sig av.
Det är den som är utsatt som egentligen har fel, som inte borde bry sig, som tolkar förolämpningarna för starkt etc.
antingen överdriver du din poäng väldigt mycket så mycket att jag får svårt att se vad du försöker få fram,
eller så .... nånting annat som jag egentligen inte heller förstår.
Bombu