Nekromanti Om avstängningar ...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Med andra ord

Det du säger är alltså att vem som helst kan mobba vem som helst. Mobbningen må i vissa fall komma ur att en person har en starkare position än den andra, men det är också en väldigt förenklad världsbild, då mobbare de facto ofta har en svagare position än den de mobbar, men använder mobbing för att stärka sin egen position.

Alltså, man sparkar på någon för att täcka upp att man själv inte är så jävla kaxig. För det är inte så att mobbing i gemen utförs av starka, medvetna och helt igenom balanserade människor. Alla har vi ju en jävel på axeln som får oss att klippa till ibland, just för att vakta vår egen svaga position.

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
I allmäna ordalag

Jag trodde att jag pratade i allmänna ordalag.
Ja, och i allmäna ordalag använder du alltså samma rationalisering kring förolämpningar som en mobbare; du anser att en person som förolämpas och blir lessen har sig själv att skylla.

Eller läste jag ditt inlägg ovan (se nedan) helt fel?

Krank sade att:

Det är som med förolämpningar; den som tar åt sig av förolämpningar får, i mina ögon, skylla sig lite själv. Att man blir upprörd över en förolämpning handlar inte om den som förolämpar, utan om att man själv går i försvarsställning och blir aggressiv.
/M

Pom

Swashbuckler
[ANT] och [OT]

En restaurangchef har nämligen inte möjligheten att ge sina gäster och sin personal möjligheten att betrakta personen som osynlig... Dvs, fullständig ignore.
Du har uppenbarligen inte varit på samma restauranger som jag. :tekopp: :gremsmirk:

Organ

Out of time, out of mind
Re: [ANT] och [OT]

Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

En restaurangchef har nämligen inte möjligheten att ge sina gäster och sin personal möjligheten att betrakta personen som osynlig... Dvs, fullständig ignore.

--------------------------------------------------------------------------------

Du har uppenbarligen inte varit på samma restauranger som jag.
Eller så beror det på att du knäpper med fingrarna i luften när du vill personalen nått, något som får den mest saktmodige servitör att titta bort med sur min. :gremgrin:

/Anders

Pom

Swashbuckler
Re: [ANT] och [OT]

Eller så beror det på att du knäpper med fingrarna i luften när du vill personalen nått, något som får den mest saktmodige servitör att titta bort med sur min.
Äsch, det gör jag bara när det inte funkar att smälla handflatan i bordsskivan och vråla "BETJÄNING!"

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re: Le korrespondens

Nu handlar förstås den här tråden inte om Troberg och din åsikt är noterad och kommer inte att få mer tyngd genom att den upprepas in absurdum.
Jag undrar om det är sant, dels kan det nog vara bra att utrycka en åsikt i absurdum, varför låta sig tystas för att folk har en annan åsikt?
Och jag tror faktiskt man kommer ganska långt med att upprepa en åsikt, "om man säger en sak tillräckligt ofta så blir den sann"?

Jag håller med om att det gett strålande resultat, visst har den förändrade redaktionsstrukturen lett till ett mycket bättre klimat här! Håller med till 100%
Nu tycker jag det ju inte finns så många stora problem med ledningen längre så iaf, ja kanske allt censur snack... men det kan jag leva med så länge inte vi har en forumsredaktion som gör saker personliga.

Re: Ta bort OT-forumet [upprop]

Fast det finns en poäng med att hålla det restriktivt. Banningar bör vara absolut sista utvägen. Jag kan till exempel inte komma på en enda forumit jag ens tycker illa om, än mindre vill se bannad.
Inte ens jag?! :p

Hursomhelst, jag kan väl hålla med, jag tycker inte illa om någon, det gäller att skilja på att ogilla någons åsikter och någons person. Vilka jag tror är ett problem för vissa.

Re: Le korrespondens

Jag har på känn att sista banningen gjordes av en förbannad moderator, och inte av ett välavägt sansat beslut. Och kanske var det så när det gällde hans första banning. Har noll koll på den...

Dock så anser jag att det inte är fel att ha åsikter som gör folk förbannade, det må vara jobbigt... Men det är inte fel på något vis! Hade det varit så skulle nog majoriteten av nynassarna exporteras till botten av havet. Men som sagt en jobbigt idiotisk åsikt för en är kanske en djup och insiktsfull för en annan. Bör vissa moderatorers oxh exmoderatorers åsikter angående annan parts åsikter få censurera?

Nej självklart inte. Inte ens om det är Dimfrosts Übermench moral.