Re: Högt ovan så skådar vi på layout!
För det första tycker jag att Azagtoths påpekande av min stavning var värre än de tips och hela den här diskussionen mellan oss varit. Om han surfade med en dreamcast skulle han se hur lätt det är att kolla sin stavning och menadsbyggnad när man inte ens kan se hela skärmen. dessutom finns det en skillnad mellan vad jag skriver här och i mina artiklar, en stavningskontroll och flera genomläsningar av det skrivna. Men jag antar att det bor en besserwisser i honom också.
Det jag reagerade mest på från dig var när jag sade att jag skulle kolla faktan bättre än Björn och du sade att han nog kollat sitt också. inte bra nog tydligen eftersom jag hittade åtminstone ett fel. Ingen är ofelbar men jag tycker inte heller att det är rätt att anta att han kollat upp sin fakta bättre än mig bara för att han varit med ända från början.
Sådana saker från ovan gör mig inte direkt motiverad att arbeta med tidningen utan snarare tvärtom. Jag föredrar konstruktiv kritik på mina utkast eller färdiga alster bra mycket mer än att få saker påpekade före någon sett materialet.
Ett tips är en början på en diskussion om det blir en diskussion. en del av det som tas upp här får inga svar eller bara medhåll. Då är det inte mycket till diskussion, bara uttryck för åsikter.
Forumet är till för att förbättra tidningen genom diskussion? Kan vi få ordning på organisationen först innan vi börjar med navelskådande? I min syn bör diskussionen vara en del av arbetet snarare än tvärtom. Intern diskussion av vårt slag leder till vad egentligen? Dåliga vibbar? Slöseri med diskutrymme och tid? Diskussion om huruvida diskussioner hör hemma här?
Det sista borde vara kört eftersom du är webchef och bestämmer och har visionen för hur siten ska vara med dess forum.
Jag ska hålla mig från att posta på diskussionsforumet och vänta på att ett arbetsforum kommer upp, annat än att försvara mina åsikter och göra mina åsikter kända inom de trådar jag själv startat eller då personer för en dialog med just mig.
Daniel "Warduke" Schenström.